HJÄLP! Varför laddas endast ca 250 trackpunkter ned...

... i min LEGEND från datorn och sen säger det TRACK TRUNKED. Varför "trunkas" tracken när den endast är 651 punkter lång? Varför ska det alltid krångla?

Hälsningar Kalle.

Fel namn

Sparade färdvägar i din Legend kan inte vara mer än 250 punkter långa.
Om du ska kunna utnyttja full längd på färdvägen (i en Legend är det 2048 punkter), måste du ladda färdvägen till den aktiva loggen. Alltså måste namnet på färdvägen vara "ACTIVE LOG", eller eventuellt "ACTIVE LOG 045" eller hur långt den nu kommit i sparandet av olika spår. Det blir ett nytt "Active log" när den tappat kontakten och sedan återfår signalerna igen.

Om det redan finns en sådan "ACTIVE LOG" i din Legend, skrivs den över om du laddar samma fil.

Enklast är naturligtvis att rensa din Legend först.

Anders

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
active log

Det är bra att man kan läsa in ett långt spår till ACTIVE LOG, men sen blir det ju reducerat i alla fall om man vill navigera efter ACTIVE LOG. Reduceringen blir dessutom ner till max antal ruttpunkter (50 för min Venture). Jag skulle personligen vilja lagra ACTIVE LOG som oreducerat spår, om det inte finns andra spår lagrade i GPSen. Antal RUTTpunkter borde också vara större (250).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips