Hjälp om satellittelefon!

mhd; sa:
...Är det någon som har erfarneht av hur GLobalstar fungerar eller inte fungerar vid Longyearbyen?

... eller ännu bättre:
Är det någon som använt Globalstar i norra delen av svenska fjällen och har en recension...?

Hur gick det med kontantkorten som det snackades om i en tidigare tråd...?

/M

R290

Tydligen så funkar inte alla Telia kontantkort med Globalstar.Jag har prövat ett och det funkade.Inte så dyrt att chansa dock.

Nån annan här som ringer med Globalstar och har lite koll på minutpriserna i Sverige (zon1)?.Enligt min senaste räkning så låg minut priset på runt 30kr.borde det inte vara runt 16kr? Såg också att provider namnet i displayen ändrats från Elsacom till G-star EU 1.

MVH Erik

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Re: R290

EP; sa:
Tydligen så funkar inte alla Telia kontantkort med Globalstar.Jag har prövat ett och det funkade.Inte så dyrt att chansa dock.

Enligt Cordland har de haft problem med vissa nya Telia sim-kort men de jobbar på att fixa det.
Telia ska funka är det tänkt.

Åter till min fråga:
Hur är täckningen i norr...?

talthoff

Forumvärd
Jag har raderat tre inlägg i denna tråd, det första eftersom det var ett dåligt försök till smygreklam.

(Dom två andra för att dom just påpekade detta, rapportera inläggen istället för att "spekulera" i trådarna.)

-Thomas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips