Hjälp mig identifiera denna Haglöfsryggsäck!

Hej.
Har en gammal ramryggsäck som jag fick av min farfar för många år sedan. Någon som vet vad det är för en säck och om det är något som efterfrågas idag (får man något för den vid försäljning?)
Den väger cirka 1500g.

Bilagor

• bild 1.jpg
    bild 1.jpg
    39.7 KB · Visningar: 1,426
  • bild 2.jpg
    bild 2.jpg
    44.3 KB · Visningar: 1,327
  • bild 3.jpg
    bild 3.jpg
    37.5 KB · Visningar: 1,411

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Inte för att vara tråkig men min uppfattning är att äldre ramryggsäckar verkar vara i stort sett värdelösa när de ska säljas.

Själv köpte jag en Haglöfs Grönland i nyskick för typ 200 + frakt. Helt sjukt billigt om man tänker på vad man får.

Fanns en som hette "Lill-skarja", kan det vara en sådan? Hittar du höftbälte till blir den ännu bättre :).
(tack Thure för vackert porträtt av min favvo-säck Alaska, min är dock ljusare grön).

Ingen ficka på framsidan på min och så har jag inget avbärarbälte. Såg den där annonsen men är ändå osäker på om det är en likadan säck.
Det kan ju vara så att fickan och avbärarbältet bara finns på de större modellerna. skulle uppskatta min säck till cirka 45 liter.

Tackar allihop för svaren!
Lill-skarja måste det vara.
Kastar ut den på tradera så får vi se om någon vill ha den. :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips