Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag funderade på något sådant men jag är lite feg när det kommer till att sy i tältet, någon slags clips eller ringar att fästa där man inte riskerar revor, men kanske går att sy om någon har nå tips? Hur man syr?
Lägg ut innertältet inuti tipin, markera på både yttertältet och innertältet vart du vill fästa innertältet i ytterduken. Rimligtvis uppemot 10st fästpunkter. Sen syr du fast spännen på dom markerade platserna. Beroende på hur passformen är mellan innertält/yttertältet kan du även då ha lämpligt långa justeringsband för att på så sätt sträcka innertältet ut mot yttertältet.
Mvh David
Om innertältet är av modellen du visar skulle jag sy dit klassiska "stavar" upptill som sedan man trär in i en ögla eller ett band format som ögla. Rimligtvis använder du ett elastiskt band till stavarna så får du en bra automatisk justering för att hålla upp innertältet från att falla ner mot golvet. Golvet skulle fortfarande fästas som jag nämnde tidigare.
Titta på hur de flesta tältdörrarna hålls upp så förstår du vad jag menar med stavar
Round rings for cord ✓ Simple shape ✓ Versatile use ✓ Plastic & metal ✓ For outdoor & MYOG ✓ buy online at extremtextil at extremtextil ✓ DIY, MYOG, Sewing
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
3 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar