Hjälp med tidigt sommar vandring

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Med tanke på det snödjupet i västra jämtland just nu pekar det mest mot en snörik maj. Åre har 130 cm just nu och det är klart mer än förra året.

jag vandrade för något år sen första dagarna i juni från grövelsjön till tänndalen. då hade snösmältnignen gått fort och det var torrt på fjället. jag fick en väldigt fin tur. tror inte på att bestämma sig för att resa redan nu. mitt tips är att ringa till länsstyrelsen i dalarna. de har bra koll på snöläget eftersom de har tillsynsman i området, jag ringde på det numret som finns på informationen om stugorna i hävlingen. funderar på att åka upp i år igen, men det beror på när sommaren kommer!

Jämtlandsfällen försommar

Jag satt med samma tanke ang Sylartriangeln men en månad senare(Juli). Jag ringde receptionen i triangeln o dem sa att jag skulle kolla upp väder o dyl med SMHI för på plats var det inget dem förde statistik över. (Vilket jag tycker ni ska börja med, om någon stfare läser!) Men jag väntar på mailsvar från SMHI med data från 2011-2012 under Juni-Juli månaderna. Återkommer med svar.
Annars fildelar jag också gärna lite i tråden om någon vet hur det ser ut vecka 28 i Sylartriangeln, tänkte också just på vad och vattenmättnad som någon av er nämnde innan. Det kanske har hunnit torka upp ordentligt under denna månaden elr hur ser det egentligen ut? :)

Rättelse föregående

Hahahaha! Precis efter att jag postade förra inlägget hörde dem av sig. (SMHI) alltså. Dem för ingen nederbördsdata i sylarna utan Ljungdalen är närmsta området. Dock kostade utdraget 750:- + moms för att ta del av det. Vilket känns som något idiotiskt! Länsstyrelsen nästa!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips