Hjälp, kartnedladdningen till Vistan hänger sig!!!

Jag tror varningen om avbruten extern strömmatning, berodde på solsting. Det har hänt ett par gånger nu, men bara då Vistan slås på efter att ha suttit i solgasset innanför vindrutan. När den svalnat lite i luftdraget från defrosterkanalerna vid vindrutan så funkar den lika glatt som vanligt.

MVH Tony

Jag tror att det beror på att batterierna har blivit uppvärmda och därför givit såpass mycket spänning att enheten tror att det är extern spänningsmatning.

Den gränsen borde anders kunna utantill då han kör med externt agggregat och kan kontrollera vid vilken spänning symbolen dyker upp.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ja, ja, ja...

Piken är uppfattad. Jag ska prova med labaggregatet snart, men just nu ids jag inte gå ner i källaren och dra igång ett, så det får vänta tills jag kommer till jobbet.

Anders

Mätning klar!

Vid 2,76 VDC fladdrar Vistan mellan extern och intern matning å det vildaste. Så gränsen går tydligen där.
Alltså har det knappast med hur hög spänningen är att göra, för den nivån kommer man ju lätt upp i, även utan något solsken. Jag har dock inte begrundat ännu om det är så att nivån är avhängig av hur mycket spänning batterierna ger, så att det räcker om det externa överstiger den nivån, eller hur de nu har löst det med att känna av att det kommer spänning utifrån.

Anders
[Ändrat av apersson850 2003-04-23 kl 08:24]

EJ KOPIERA??

Märkligt ??Allt går att kopiera men man får ha tålamod
ibland, har en nedladdad kopia som funkar bra.

Aja baja

Det är ju ett flagrant brott mot licensavtalet. Att däremot försäkra sig om driften genom att säkerhetskopiera programvara som man själv köpt är inte bara tillåtet, utan ett tecken på sunt förnuft.

Anders

Hej

Jag ska köpa en Vista nästa vecka och undrar lite om kartor och dylikt!

Kostar det ngt att ladda hem från Mapsource? Friluftskartan, kan man ladda ner den från nätet ngnstans?

Hur fungerar denna gps, är den vassast?

Martin

Suck

Om du nu inte har tänkt att stjäla en Vista, så fungerar det här med kartorna likadant som när du skaffar din GPS.

Köp i butik eller över nätet. Det som är gratis att ladda ner är uppdateringar till din GPS, så du alltid har senaste versionen, samt likaså uppdateringar till karthanteringsprogrammet MapSource, när du väl har köpt en version, alltså.

Om du å andra sidan tänker stjäla, GPS och/eller kartor, då klarar du säkert det på egen hand.

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips