Hjälp! Har jag köpt för stora Lundhags scout kängor!?

Hej,
Jag har ingen erfarenhet av just de kängor du nämner, men det viktigaste tycker jag är att längden är så rätt som möjligt. Jag tycker du ska köra på 46:eek:rna då din stortå tar i med 45:eek:rna.

För att fylla ut skon kan du experimentera med dubbla sulor, eventuellt med inlägg för hålfoten och/eller dämpande inlägg för häl.
Det borde också vara möjligt att koppla på en extraplös, eller bygga ut den du redan har för att på så sätt kunna snöra åt tillräckligt runt övre vrist och uppåt.

Jag kör personligen med dubbla sulor och dämpning för hälen.
/Rikard

Jag kör alltid med dubbla sockor, även på sommaren. Det blir faktiskt inte så varmt som man kan tro. En tunnare ull närmast och lite tjockare ull ytterst. Jag har också Lundhags Scout, det tog mig nästan en månad innan jag tyckte att jag gått in dom ordentligt men har nu haft dom i nio år och är jättenöjd. Jag har dessutom en filtsula i.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Rätt storlek enligt mig.

Förra våren köpte jag ett par Lundhags professional mid.
Har normalt 44 men köpte 46.
Skorna kändes lite stora i början men blev bättre och bättre ju mer jag gick.
Efter ett tag var skorna perfekta och är fortfarande perfekta.
(Jag använder ett par tunna och ett par lite grövre vandringsstumpor)

Jag skulle inte vilja byta storlek varken större eller mindre!

:)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips