Hjälp Garmin 60C

Jag lyckas inte få min 60C att visa kursen jag styr på sidan med tre stora siffer-displayer.
Jag väljer att den ska visa kurs men det enda som visas är ett streck.

Någon som har tips??

Du ska ställa GPS:en på "Riktning". "Kurs" tror jag avser "bäring" på Garmin GPSmap60-språk vilket är något ologiskt, speciellt på sjön där man är van vid annan terminologi. Jag hade också problem med detta innan jag kom på det.

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Problem med översättning till svenska

Kurs är den ”kurs” du ska hålla för att komma till en waypoint (börvärde). Riktning är den inställning du ska ha för att visa den ”kurs” du håller(ärvärde).

Så kan det bli med översättningar. Jag använder engelska som språk i GPSen.

Per

Med dessa fantastiska översättningar blir det bara streck för kursen, om du inte har talat om vilken waypoint du vill gå till. Utan någon sådan punkt finns det ingen kurs att visa.

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips