Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hilleberg Soulu med hund
- Trådstartare Pohman
- Start datum
Korta svaret är : Nej och ja.
Jag är 184 och jag skulle inte vilja ha en hund med i mitt Soulo. Det skulle bli riktigt trångt eftersom det skulle knappt finnas någon plats utanför liggunderlaget.
Ang. footprint så hjälper den definitivt om det är fuktigt i marken. Soulo är inte så välventilerat, så du vill ha så lite kondens från marken som det bara går.
Jag är 184 och jag skulle inte vilja ha en hund med i mitt Soulo. Det skulle bli riktigt trångt eftersom det skulle knappt finnas någon plats utanför liggunderlaget.
Ang. footprint så hjälper den definitivt om det är fuktigt i marken. Soulo är inte så välventilerat, så du vill ha så lite kondens från marken som det bara går.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Varför Soulo?
Soulo har man om man behöver en väldigt starkt självstaggande tält med liten footprint, så att man kan sätta upp den närmast varsomhelst det finns 2 kvadratmeter hyffsat plan yta. Det är ett tält med fokus på prestanda och hållbarhet och inte komfort eller vikt. Och definitiv inte utrymme för en hund större än en Chihuahua.
Med en hund i den storleken skulle jag definitivt kolla på ett tält som klassas som 1-2 personer.
Det finns mängder med tält som är både billigare, lättare och mer välventilerade som skulle bättre passa lägerliv med hund.
Soulo har man om man behöver en väldigt starkt självstaggande tält med liten footprint, så att man kan sätta upp den närmast varsomhelst det finns 2 kvadratmeter hyffsat plan yta. Det är ett tält med fokus på prestanda och hållbarhet och inte komfort eller vikt. Och definitiv inte utrymme för en hund större än en Chihuahua.
Med en hund i den storleken skulle jag definitivt kolla på ett tält som klassas som 1-2 personer.
Det finns mängder med tält som är både billigare, lättare och mer välventilerade som skulle bättre passa lägerliv med hund.
Jag har två hundar i ungefär samma storlek (Kleiner Munsterländer). De väger cirka 25 kg styck.
Med en hund vill jag inte gärna ligga i ett mindre tält än Nallo 2. När jag var ut i helgen med bägge hundarna valde jag ett tremanstält (Cloudburst 3) för att få mer utrymme. En person och två hundar i ett tremanstält är inte så trångt.
För mig är Soulo alldeles för litet om du har en något större hund. Jag skulle inte heller lägga hunden i någon annan absid än den på en GT-modell.
Det kan dock tänkas att hundarna inte skulle ha något emot mindre utrymme.
Med en hund vill jag inte gärna ligga i ett mindre tält än Nallo 2. När jag var ut i helgen med bägge hundarna valde jag ett tremanstält (Cloudburst 3) för att få mer utrymme. En person och två hundar i ett tremanstält är inte så trångt.
För mig är Soulo alldeles för litet om du har en något större hund. Jag skulle inte heller lägga hunden i någon annan absid än den på en GT-modell.
Det kan dock tänkas att hundarna inte skulle ha något emot mindre utrymme.
Jag tycker att HB Nallo 2 fungerar bra för en person + hund. Jag är 193 cm lång, och det fungerar i stor utsträckning p.g.a. att jag kan ligga snett i tältet (det sluttande taket tar bort en hel del längd).
Helsport Ringstind Pro 2 är ett annat alternativ.
Helsport Ringstind Pro 2 är ett annat alternativ.
Du måste bestämma dig. Vandringstält eller Expeditionstält. Extremt tåligt och högsta kvalitet är 4 säsonger expeditionstält. De kommer med flera nackdelar om tältet endast skall användas till vandring. De är onödig tungt, dyrt och har oftast en funktion som inte passar så bra för mindre extrema företeelser. Eftersom de har fokus på att användaren i tältet skall överleva extrema förhållanden. För vandring är fokus på vikt, bekvämlighet och en ändamålsenlig stabilitet. Det uteslutar inte att tältet är av hög kvalité.
Tarptent Stratospire (Li om du har gott om pengar) med "solid walls" och tilläggsmodulen/ Hundkojan.Tydligt att jag måste titta mer runt än fastna i Hilleberg världen
Behovet är 1 vandringstält för 1person och 1medelstor hundmed abisid för ivf lättare matlagnings möjlighet. Hunden sover inne i tältet Vikt Max 2,5kg
Tältet ska vara extremt tåligt och högsta kvalitet
Tips?
Liknande trådar
- Svar
- 7
- Visningar
- 5 M
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg