Hilleberg Akto Mil Spec

Inge erfarenhet men jag har använt 10 mm stång till Unna och Allak och gillar det. Spänner tältet bättre.

Akto har väl samma stånglängd som Nammatj 2 dvs dess stång i det här fallet.

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Tack för tips.

Har ett Nammatj 2 GT som jag kan låna en stång ifrån när det behövs ett ännu stabilare Akto :)

Förutom lite kraftigare stång som tidigare nämnts har denna version av Akto annan yttertältsväv (75D Polyester Ripstop PU/silikon belagd) och Y-pegs. Väven förvånar mig lite då PU-belagd väv normalt har sämre livslängd, men i gengäld är polyesterväven inte känslig för solens UV-strålning vilket kan vara anledningen till valet? Även lite sämre rivstyrka 8kg mot original 12kg för Kerlon 1200.
Hilleberg har ju även Kerlon 1500 i sortimentet som är en silikonbelagd Polyesterväv, så undrar varför de valde en PU-belagd väv för denna MIL variant. Kanske för att bättre kunna stänga ute dagsljuset bättre med den tunna PU-beläggningen?

Det kan vara för att sänka infraröd signaturen både kort och långvågigt , jag kan tänka mig att den är tätare än silnylonet

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.