Erfarenheter Hillebergs kundservice?

Så har då olyckan varit framme och man har lyckats med att få ett hål och en reva i yttertältduken på sitt Hilleberg Akto. Brukar alltid sätta upp tältet när jag kommer hem efter en tur för att borsta/dammsuga ur det från skräp i innertältet. Oaktsam som jag var när jag öppnade innertältet så fastnade dragkedjan från innertältet i en del av yttertältets absid. Satt som en smäck och det var omöjligt att få bort yttertältet från dragkedjan med mindre än att ett hål och en reva uppstod i yttertältets absid. Hade sannolikt ej rullat upp absiden tillräckligt. Klantigt såklart.

Nå, vad har forumets medlemmar för erfarenheter av att laga hål som uppstått i yttertältets väv? Finns det bra lösningar med tejper? Hur är Hillebergs kundservice när det kommer till att vara behjälpliga med reparationer liknande dessa? Prisvärda, tidsmässigt rimliga etc? Ser helst att jag får hjälp av fabrikatören så jag vet (?) att det blir en lagning jag känner mig bekväm med.

Jag kommer självklart att kontakta Hilleberg, men är nyfiken på att höra med er andra som har liknande erfarenheter.
 
Kontaktade dem förra året när jag funderade på att laga ett par väldigt små hål.

Fick små restbitar av golv och ytterväv skickat gratis och intruktion om hur man lagar själv om man vill. Annars tar de 350-450kr + frakt om man skickar in tältet.

Detta gäller skada modell liten reva på ett par cm, så att ingen läser detta och tar för givet att det är deras praxis vid totalrenovering.
 
Jag gick en gång till bäcken medan ngt stod i absiden och puttrade; jag hade inte vikt upp och fäst tältdörren så den fladdrade till och kom åt och blixtlåset skadades längst ned. Jag frågade om råd och fick det enkla förslaget att skicka tältduken till dem för reparation. Det funkade hur bra som helst.
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips