Heptan/alkylatbensin i Abisko

Ajdå, i så fall stänger de 17:00 på söndagar. Helt otroligt att det här ska krångla till det så. Jag som var sugen på att få ge mitt Nova lite rejälare testkörning. Multifuel, jojo... ;)
 
Fotogen

Fotogen då? Det har dom på alla mackar. Och dom har det garanterat på flygplatsen (flygbränsle), frågan är bara om du får köpa...

En gång hade jag för lite soppa med, då köpte jag lite av någon stugvärd som hade till sin generator (vanlig 95 oktan).

Själv har jag ett riktigt multifuelkök (Primus MFS), så i värsta fall kör jag med gas ;).
 
Snart i var stuga...

Nej, man får inte ta med gas på flyg, men ibland finns bara gas att köpa, t.ex på flera svenska fjällstationer.

Men, i och med att det blivit så populärt med bensinkök tror jag att man snart kommer att kunna köpa t.ex. Coleman fuel (bensin) även på fjällststioner. Tjata på stugvärdarna i sommar så ska ni se att det finns överallt till nästa säsong!
 
Jag ska toktjata. Slutar väl med att de skickar efter ett fat med helikopter bara för att få tyst på mig.
 

avslutad210712

Gäst
MLind; sa:
Jag ska toktjata. Slutar väl med att de skickar efter ett fat med helikopter bara för att få tyst på mig.

Skicka mail till STF. Har jag redan gjort men ju fler vi är som påpekar att vi vill ha "bensin" i stugorna desto större chans att det kan bli så. Kanske för sent i år för jag gissar att de redan transporterat ut det mesta med skoter men man kan alltid hoppas.
 
HEPTAN I ABISKO

Hej Mattias!

Denna information kommer kanske lite sent men jag hoppas ändå att du och alla andra som planerar att vandra Kungsleden har glädje av den.
Som föreståndare för Lapporten Sport & Fritid (...eller macken i Abisko som man också säger) kan jag meddela att vi säljer ALLA typer av bränslen till dagens multifuelkök inklusive Heptan (kemisk ren bensin / "White Gas").
Naturligtvis har vi även gas, Tenol (Etanol/Metanol blandning - framtaget för multifuel kök, T-Röd, Bensin & Diesel.
Vi tar dock inte emot överblivna rester av bränsle. Se till att lämna dessa på de miljöstationer som finns i Kiruna eller liknande!!!
Vi har öppet 9.00-20.00 dagligen så jag tror säkert att du hinner bunkra med bränsle innan du ger dig i kast med årets blöta och tidvis snöiga Kungsleds-strapatser.
Orkar man inte släpa maten på flyget så har vi även frystorkat från Blå Band och Wildlife.

Undrar Ni över något specifikt inför vandringen kan Ni alltid maila till mig eller på:
sof@lapporten.com

Lycka till!

Anders
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
limosa Alkylatbensin till Optimus svea? Kök och brännare 7
Avslut090305 Alkylatbensin i pump? Kök och brännare 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.