Heptan/alkylatbensin i Abisko

Kommer att gå Abisko-Nikka i juli och kommer fram på en söndagkväll. Kommer dessutom att ta flyget upp. Från landning i Kiruna till bussen till Abisko har vi ca 1h. Kan vi få tag på heptan eller alkylatbensin denna dag och denna tid i Kiruna (runt kl 15-16 och inom 30-40min från flyget) eller i Abisko (runt kl 18)? Hur har ni som gått turen löst bränsleproblemet med flyg och ankomsttid/-dag?
 
Ang. heptan!

Någon nämnde i en liknande diskussion förut att flygplatsen i Kiruna har mängder av köksbränsle som plockats av tidigare passagerare. Enligt denna källa var det bara att fråga vid ankomst om de hade nått att avvara. Kanske säkrast att slå en signal först! ;)
 
:)
Bra förslag! Ska höra efter. Risken är väl att inte mycket är öppet i Abisko på söndag kväll.
 
Abisko Turist säljer nog (ring & kolla) och om de inte gör det så finns affär/bensinstation ("Lapporten") i Abisko Östra 2 km bort. Men att vigga till sig en gratisskvätt på flygplatsen borde vara det smidigaste!
 
Det borde också vara möjligt att åka in mot Kiruna (fast det kostar ju en taxiresa). Om man åker från flyplatsen rakt in bara, så kommer man till ett OBS-varuhus med en OKQ8-mack utanför, där borde det finnas. Fast det skadar ju inte att ringa och kolla innan man väl sätter sig i taxin.

Risken med bränslet på flygplatsen kan vara att de blandar ihop alla brännbara vätskor i en stor dunk, eller att de hänvisar till att det är taget i beslag och att reglerna inte tillåter...

Det vore dock inte mer än rätt att de lämnade ut bränslet, och du kan samtidigt be a få min rostfria korkskruv tillbaka!
 
Ringde Abisko turist som bara säljer sprit och gas. Lapporten stänger kl 17 på söndagar, så jag får försöka med flygplatsen alt. höra om någon butik där uppe kan tänka sig att leverera till flyget.

Surt. :(
 

avslutad210712

Gäst
Vet du vilket datum du skall upp? Skall upp till keb i slutet av juli (åker troligen bil) och om det passar kan jag ta med mig heptan upp eller så om jag kan lämna av det någonstans där du kan plocka upp det i Kiruna.
 
Åker tyvärr upp redan 4:e, men tackar så mycket. Tycker det är lite skumt att Abisko Turist inte säljer heptan eller åtminstone gräsklipparsoppa.
 
Med lite tjat inser de antagligen behovet (=affärsmöjligheten).

Annars kan du rimligen få hjälp/tips av turistbyrån.
Det finns ju definitivt soppa (alkylat) att få tag på i Kiruna.

Öppettider:
Mån-Fre: 8.30-18.00
Lör: 8.30-15.00
Sön: stängt

Tel: 0980-188 80
Fax:0980-182 86
lappland@kiruna.se

Folkets Hus
Lars Janssonsgat. 17
Box113
SE-981 22 KIRUNA




[Ändrat av Mezzner 2004-05-04 kl 12:55]
 
Verkar ju finnas en mack i Abisko Östra, men frågan är om de har öppet en söndagkväll... Ingen som vet numret till den eller namnet på macken?
 
Jag misstänker att det är Lapporten som är macken. Vill starkt minnas att det stod bensinpumpar utanför när jag åkte förbi med buss i mars.

Får man skicka bensin med bussgods?

(O)lustigt att sådana här saker ska krångla till det.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
limosa Alkylatbensin till Optimus svea? Kök och brännare 7
Avslut090305 Alkylatbensin i pump? Kök och brännare 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.