Hemsidor +Sarek :)

Nu när rutten är nästintill spikad för 3-5:e augusti - 19:e augusti så har jag rätt tråkigt. Har hittat ett par hemsidor med fina bilder, men vad är just era favoriter?

Posta hemsidor alltså! :)

// Jocke

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Vilken väg blir det? Själv lämnar jag (om allt går enligt plan) sarek den 5:e 6:e nånting via vaisaluokta.

GustavOh; sa:
Vilken väg blir det? Själv lämnar jag (om allt går enligt plan) sarek den 5:e 6:e nånting via vaisaluokta.

Happ, vi ska iväg exakt samma tid vi.. ;)

Kort sammanfattat:

Kvikkjokk
Pårte 2005
Nåite
Alkavare
Ev. Sarektjåhkko sydtoppen samt stortoppen, beror på sällskap
Vargtoppen
Kavapakte
Gavelberget
Kantberget
Nijak
Ahkka 2015
Sarektjåhhko Nordtoppen
Låddebakte
Skjerfe
Saltoluokta

// Jocke

Joakim Ambrosson; sa:
GustavOh; sa:

Happ, vi ska iväg exakt samma tid vi.. ;)

Kort sammanfattat:

Kvikkjokk
Pårte 2005
Nåite
Alkavare
Ev. Sarektjåhkko sydtoppen samt stortoppen, beror på sällskap
Vargtoppen
Kavapakte
Gavelberget
Kantberget
Nijak
Ahkka 2015
Sarektjåhhko Nordtoppen
Låddebakte
Skjerfe
Saltoluokta

// Jocke

12 toppturer på två veckor.. Det är till att ligga på latsidan för herrn! ;)

Haha, ja, till skillnad från tidigare "spy-vandringar" är detta en relativt lugn vandring, så lär väl ligga och ta Power-naps uppe på varje topp och njuta av utsikten ;)

// Jocke

GustavOh; sa:
Även jag kommer att irra runt i trakterna fast startar lite tidigare. Någonstans i slutet vecka 30 / början vecka 31 går jag in via Ritsem för att, i princip, gå runt Ruohtesmassivet (motsols). Vem vet... våra stigar kanske korsas så att vi ses IRL.
Mina planer hittar man i tråden http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=44227

MVH ///Claes

cnygardh; sa:
Även jag kommer att irra runt i trakterna fast startar lite tidigare. Någonstans i slutet vecka 30 / början vecka 31 går jag in via Ritsem för att, i princip, gå runt Ruohtesmassivet (motsols). Vem vet... våra stigar kanske korsas så att vi ses IRL.
Mina planer hittar man i tråden http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=44227

MVH ///Claes

Det blir tyvärr en rätt komprimerad tur. Raka spåret salto-rinim-pastavagge-ruotesvagge. Ser du ett rött Akto (importerat av trådstartaren ovan) så kan det mycket väl vara jag. :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips