helg vandring värmland

Hejsan!
Jag är nyinflyttad till värmland och behöver några nya vandringleder att traska på, gärna som är lite längre så man kan vara ute en helg.

Tänkte därför att jag skulle försöka få lite hjälp här =)

Har varit ute på en dags tur längs vildmarksleden i Molkom ca 7km utav 12km innan jag fick vända och gå tillbaka.

Har fått tips om att besöka brattforsheden så tänkte att jag skulle besöka den inom det närmsta.

Men förslag på naturtrevliga vandringsområden i värmland och även i dalarna skulle vara mer än välkommet!
Tack i förhand !
Mvh Andy

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
tack så mycket för svar !

ska ta o kolla upp leden från skutberget, låter som att det kan va en trevlig liten tripp att ta.

lutar nog åt att ta en tripp till brattforsheden i helgen så får hoppas på bra väder! =)

Glaskogen

Hej!

Glaskogen är ett fint område där du kan vandra, allt från turer på ett par timmar till turer på 6 dagar.
Mer info finns på Glaskogen.se

De stora naturreservaten på andra sidan länsgränsen, i Bergslagen är väl värda några besök.
Tänker främst på Kindla, Kaljoxadalen och Djupalshöjden.

Ett riktigt guldkorn är Tandövala naturreservat precis innanför dalagränsen uppe vid Sysslebäck. Milsvid utsikt och gamla fäbodar att övernatta i.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips