hb: nallo eller nammatj?

Re: Nallo eller Nammatj

Jag kände mig som åsnan mellan två hötappar i sommar då jag valde mellan dessa två modeller.

Till slut blev det ett rött Nallo 3 GT, med motiveringen att ett lättare tält som i huvudsak kommer att användas för vandring icke vintertid.

Jag har den nya modeller med förbättrad ventilation. Med +20 grader på högfjäller var det varmt på morgonen med stängda ventialationsluckor.

Tremans och GT var ett krav storleksmässigt. Räknar med två personer på vinter och tre personer på sommaren i tältet.

Mvh Casi

Re: Re: Nallo eller Nammatj

casimir; sa:
Jag kände mig som åsnan mellan två hötappar i sommar då jag valde mellan dessa två modeller.

Till slut blev det ett rött Nallo 3 GT

Vore jag en decimeter kortare skulle jag antagligen göra samma val (fast grönt, såklart)

casimir; sa:
Tremans och GT var ett krav storleksmässigt. Räknar med två personer på vinter och tre personer på sommaren i tältet.

Sen är det ju skillnad mellan "tremans" och "tremans". Kaitum har ju ett bra mycket större innertält än Nallo 2 med extra bredd, full takhöjd och raka gavlar. Det är ett 2,5-mans :)
[Ändrat av Nordesjö 2006-09-21 kl 14:54]

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Re: Re: Re: Nallo eller Nammatj

[
.[/QUOTE]
Det är ett 2,5-mans :)
[Ändrat av Nordesjö 2006-09-21 kl 14:54] [/QUOTE]

Hur ser en halv man ut?

Re: Re: Re: Re: Re: Nallo eller Nammatj

Nordesjö; sa:
Sen blir i och för sig 1 vuxen + 2 barn ungefär 2,5 vuxna...

Den där matematiken håller jag inte med om annat när de sover. När vildarna är vakna kräver de mer plats än en vuxen. Nu kan man ju tycka att de bör hålla sig ute när de inte sover, men tältet är ju en koja!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips