Havre Gröt Blåbär Portion

Såg att dom sålde gröten på 7eleven, gillar själv inte gröt men är svag för små portjonsförpackningar så får nog testa en :)

Själv har jag tänkt ta med dotterns fullkornsgröt för 1, 5+ år =)

500kcal/100g pulver. God smak, och det bör väl vara idel nyttigheter i barnmaten.

Bara en fråga? Blandar du allt det färdigt i portionspåsar och sen bara tillsätter varmt vatten? Blir inte t ex tranbären o hallon/jordgubbar sega o tråkiga av att kokas i gröten? Jag gillar frystorkade bär att lägga på gröten efter men lite skeptisk att blanda i det...

Japp, ner med allt och vakumförpacka det i avlånga påsar som klarar varmt vatten. Klipp av toppen häll i och lagom varmt vatten.

Nej, just frystorkade bär i mindre bitar tycker jag smälter bort och ger en fin bärsmak på allt. Lufttorkade blir sega som sjutton.

Edit: Japp, jag köper också gräddpulver på samma ställe som Joanna länkar till. Mjölkpulvret blev vanlig semper. Friluftsmats blev lite för dyrt, behövde 60 portioner till sommaren.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Två smaker...

Fanns två olika smaker... ska prova på ute turen nu i helgen.

Mvh troswe

Bilagor

• 20140411_141308-1.jpg
    20140411_141308-1.jpg
    52 KB · Visningar: 617
Annars är det ju mycket enkelt att blanda i blåbärssoppepulver eller valfri annan fruktsoppa i pulverform i havregryn

Plocka blåbär är trevligt, men jag vill ändå slå ett slag för att köpa frystorkade bär från engelska amazon. Billigt och väldigt användbart. Här är min gröt:

■75g Havregryn
■30g Mjölkpulver
■10g Gräddpulver
■8g Frystorkade Hallon
■8g Frystorkade Jordgubbar
■7g Frystorkat Passionsfruktpulver
■7g Frystorkade Blåbär
■3g Frystorkade Tranbär
■Mandlar efter behov
■Lite salt

Har du en länk till där du köper de frystorkade bären?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips