Havre Gröt Blåbär Portion

Hej

Nej inte testat, men tack för tipset! Jag gillade de påsar som fanns förr med äpple och kanel. Lätt att ta med och att tillaga. Och innan någon nu börjar förklara att "det där kan man göra själv" så ja, jag vet det men ibland är det så himla praktiskt att ha en färdig påse!

//Karolina som faktiskt gjorde egen musli i förrgår ;-)
 
Plocka blåbär är trevligt, men jag vill ändå slå ett slag för att köpa frystorkade bär från engelska amazon. Billigt och väldigt användbart. Här är min gröt:

■75g Havregryn
■30g Mjölkpulver
■10g Gräddpulver
■8g Frystorkade Hallon
■8g Frystorkade Jordgubbar
■7g Frystorkat Passionsfruktpulver
■7g Frystorkade Blåbär
■3g Frystorkade Tranbär
■Mandlar efter behov
■Lite salt
 
Hej

Nej inte testat, men tack för tipset! Jag gillade de påsar som fanns förr med äpple och kanel. Lätt att ta med och att tillaga. Och innan någon nu börjar förklara att "det där kan man göra själv" så ja, jag vet det men ibland är det så himla praktiskt att ha en färdig påse!

//Karolina som faktiskt gjorde egen musli i förrgår ;-)


exakt så tänkte jag med;),praktiskt att ha en färdig påse.

visste att man skulle få sådana svar här;), (att man kan göra det själv)

men som sagt så ville jag höra vad det kostade m.m.;)
 
Plocka blåbär är trevligt, men jag vill ändå slå ett slag för att köpa frystorkade bär från engelska amazon. Billigt och väldigt användbart. Här är min gröt:

■75g Havregryn
■30g Mjölkpulver
■10g Gräddpulver
■8g Frystorkade Hallon
■8g Frystorkade Jordgubbar
■7g Frystorkat Passionsfruktpulver
■7g Frystorkade Blåbär
■3g Frystorkade Tranbär
■Mandlar efter behov
■Lite salt

Bara en fråga? Blandar du allt det färdigt i portionspåsar och sen bara tillsätter varmt vatten? Blir inte t ex tranbären o hallon/jordgubbar sega o tråkiga av att kokas i gröten? Jag gillar frystorkade bär att lägga på gröten efter men lite skeptisk att blanda i det...
 
I kakformar kan man smälta cocosfett och sen pluppa ur dom som sedan ligger som en läckagefri energiförstärkning i varje grötportion. ;) har bra erfarenhet av att blanda i torkad frukt innan det tillagas.
 
Vafan.. går man förbi havefält så kan man plocka sin portion där o lite blåbär i skogen.. extra miljö vänlich jöh!!!!!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.