Haven - lätt tält för två

Pâ fjället, i skogen eller i skärgârden är tältet mitt hotell. Där vill jag sova gott och torrt och samla kraft för nästa dags nöjen eller vänta ut tjänligt väder utanför.
Dâ vill jag inte ha ett tält som är pâ gränsen.
Jag finner inget nöje i att behöva fundera pâ om det kommer att hâlla tätt och ihop när det blir lite trist väder.
Nu har jag inget riktigt lätt tält men det finns plats i förrâdet för ett till och även detta kommer att tillfredställa min behaglighetsnarkomani även om jag gärna hittar ett lättare alternativ som uppfyller mina övriga krav.

Jag är rätt övertygad om att fler tält går sönder på grund av handhavandefel och externa krafter (vass sten, oförsiktig med kniven, snubblande över lina, sprättande glöd etc) än hårt väder.

Absolut, och därför tycker jag hillebanernas främst argument faller till varför tältena måste vara så jäkla dyra.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips