Hata snusare!

Nordesjo; sa:
3. Arroganta medelålders som tar för givet att det kommer en negerslav och plockar upp skräpet de slänger (samma personer som slänger julgranen på trottoaren när julen är slut).

På trottoaren? Om det ändå vore så väl.... Det finns idioter som kastar julgranen på andras tomt.... Jag bor i villa 50 meter från ett mindre hyreshus (3 portar, 5 plan) och jag brukar varje vår hitta 1-2 julgranar och 2-3 julkärvar på min tomt (tomten gränsar mot en cykel/gångbana). Tyvärr är min kompostkvarn lite för klen för att ta en hel gran sådär, och när det dessutom blir tre (min egen inräknad) blir det lite jobbigt.

Men som du säger, det handlar nog mycket om att folk inte tänker längre än näsan räcker.
 

Det finns idioter som kastar julgranen på andras tomt.... Jag bor i villa 50 meter från ett mindre hyreshus (3 portar, 5 plan) och jag brukar varje vår hitta 1-2 julgranar och 2-3 julkärvar på min tomt (tomten gränsar mot en cykel/gångbana). Tyvärr är min kompostkvarn lite för klen för att ta en hel gran sådär, och när det dessutom blir tre (min egen inräknad) blir det lite jobbigt.

Men som du säger, det handlar nog mycket om att folk inte tänker längre än näsan räcker.

[/QUOTE]

Tvärtom, det krävs en massa planering och tänkande för att slänga granen på grannens tomt. Lämplig tidpunkt, ta på sig mörka kläder, se till så att kusten är klar mm.
Inte ens vi som går till återvinningen med grejerna är ju hederliga nu för tiden. Det finns heltidsanställda "detektiver" som smyger på folk och tar fast dom som slänger fel sopor i rätt tunna (eller rätt sopor i fel tunna):) Nackskott på plats är vad jag har hört!
 
jd; sa:
Det finns heltidsanställda "detektiver" som smyger på folk och tar fast dom som slänger fel sopor i rätt tunna (eller rätt sopor i fel tunna):) Nackskott på plats är vad jag har hört!

Påminner om de gamla nattväktarna förr i tiden som fick lov att skjuta en person på plats om han gick ute efter mörkret och inte kunde uppge ett giltigt ärende. Det var andra tider.
 
Malindo filosoferar

Nâ, dâ vet man ju iallafall att detta ej längre kan räknas som giltigt skäl för hemlängtan, eller idealisering av den mark där jag som barn har lekt.

Pàpekas bör att det här, liksom uppenbarligen där, finns bâde de som skräpar ned OCH de som klagar pà dem som skräpar ned. Finns tom ett och annat undatagsfall som gâr ut och rastar hunden med medhavd plastpâse!

Vad kan man göra? Leva som man lär och försöka fostra sina barn i samma anda. Anser för övrigt att det är lätt patetiskt nár den äldre generationen klagar pà den yngre; om de yngre är dâligt uppfostrade (vilket de i mânga fall ju fakstiskt är) sâ ligger väl skulden knappast hos dem?

Mvh / Mats
 
Under sommarens vandring så hittade jag diverser skräp i Kaskasavagge, på toppen av Tuolpagormi (hur det nu stavas), vid kanten av Björlings glaciär och naturligtvis efter leden tillbaka till Nikaloukta. Vi hittade även en orange nylonväst från banverket i Vistavagge. Visst är det kul med alla dessa minnen av tidigare fjällpionjärer.

/Magnus
 
bananmannen; sa:
jd; sa:
Det finns heltidsanställda "detektiver" som smyger på folk och tar fast dom som slänger fel sopor i rätt tunna (eller rätt sopor i fel tunna):) Nackskott på plats är vad jag har hört!

Påminner om de gamla nattväktarna förr i tiden som fick lov att skjuta en person på plats om han gick ute efter mörkret och inte kunde uppge ett giltigt ärende. Det var andra tider.

Jaha...och var försiggick detta?

/K
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.