Har ni sett?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Nåt kvar att uppfinna?

Snart måste väl allt vara uppfunnet!

Vi skulle kanske erbjuda oss att börja på den svenska databasen till en sådan här manick. Då kan vi ju få ett antal årsprenumerationer, eller kanske en till varje människa som läser detta forum.

För om man ska betala 750 kr varje år, går det inte ihop sig. Jag har haft körkort i 23 år, och bara åkt på fortkörningsböter en gång, än så länge. OK, jag får väl lägga till kostnaden för polisradio, då. Även om den inte hjälper mot kameror.

Anders

Re: Nåt kvar att uppfinna?

apersson850; sa:
Snart måste väl allt vara uppfunnet!
Var det inte det chefen för amerikanska patentverket var övertygad om i slutet på 1800-talet när han rekommenderade nedläggning av verksamheten. :)
Vi skulle kanske erbjuda oss att börja på den svenska databasen till en sådan här manick.
Vi har ju redan börjat på den svenska databasen: http://www.rindar.net/Hastighet/Index.htm
Jag väntar på fler bidrag för att uppdatera den...
För om man ska betala 750 kr varje år, går det inte ihop sig.
I lilla Storbrittanien har de många tusen kameror mot våra 110 stycken på minst den dubbla ytan. Det gör sannolikt att fortkörarna där har en större "bötesbudget" att väga abbonemanget mot.

Re: Re: Nåt kvar att uppfinna?

Var det inte det chefen för amerikanska patentverket var övertygad om i slutet på 1800-talet när han rekommenderade nedläggning av verksamheten. :)
Hejsan,

vill bara tala om att det är ett ovanligt seglivat och felaktigt rykte. Om jag kommer ihåg det rätt så grundar det sej på en felciterad tjänsteman på, möjligen, det amerikanska patentverket. Tidningsmurvlar ni vet...

Men, det är klart, sanningen är inte lika rolig!

Mvh Olle

Re: Re: Re: Nåt kvar att uppfinna?

Grusbus; sa:
Hejsan,

vill bara tala om att det är ett ovanligt seglivat och felaktigt rykte. Om jag kommer ihåg det rätt så grundar det sej på en felciterad tjänsteman på, möjligen, det amerikanska patentverket. Tidningsmurvlar ni vet...

Men, det är klart, sanningen är inte lika rolig!

Mvh Olle
Ledsen att jag bidrog till förvirringen och det stämmer att det är en myt. http://weewave.mer.utexas.edu/DPN_files/Fun_stuff/quotes.html förklarar det sannolika ursprunget till det påstådda citatet och andra webbplatser konfirmerar.

Du har också rätt i att sanningen inte var rolig alls :)

P.S. Kameradatabasen, länkad i tidigare inlägg, är uppdaterad och nu finns hälften av skåpen med. D.S.
[Ändrat av PR 2002-07-24 kl 10:33]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips