har någon erfarenhet från silvas solcellsladdare?

Halloj !

Tänkte skaffa mig en solcellsladdare för GSM telefon, GPS mm och har tittat på Silvas laddare.
Är det någon som har erfarenheter av handhavande, hållbarhet mm?
Om någon har alternativ till denna är dem också välkomna. Kommer framförallt att använda den till Paddling och cykling men ev också längre vandringar.

/ Gustaf

gustafr; sa:
Halloj !

Tänkte skaffa mig en solcellsladdare för GSM telefon, GPS mm och har tittat på Silvas laddare.
Är det någon som har erfarenheter av handhavande, hållbarhet mm?
Om någon har alternativ till denna är dem också välkomna. Kommer framförallt att använda den till Paddling och cykling men ev också längre vandringar.

/ Gustaf

Hej det har funnits trådar trådar som handlar om hur man själv tillverkar en laddare med solceller, ganska enkelt. Jag tror det var på paddlings- eller Gör det själv forummen.

/Hans

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
kräver ganska soligt

Jag har en sådan och provkörde den i fönstret hemma en soldisig/halvklar dag och den hade svårt att lämna tillräckligt med ström för att ladda mobilen i 12V-läget och i 6V-läget så tyckte inte telfonen att den fick tillräckligt hög spänning och laddade inte. Den verkar som den kräver molnfri sol och inte något fönster emellan. Ska prova vidare då det blir soligare igen.
det är ju inte så hälsosamt för NiMh-batterier att man avbryter en påbörjad laddning så man vill ju helst vara säker på att telefonen blir fulladdad när man väl sätter igång en laddning.

/Patrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips