har någon erfarenhet från silvas solcellsladdare?

Halloj !

Tänkte skaffa mig en solcellsladdare för GSM telefon, GPS mm och har tittat på Silvas laddare.
Är det någon som har erfarenheter av handhavande, hållbarhet mm?
Om någon har alternativ till denna är dem också välkomna. Kommer framförallt att använda den till Paddling och cykling men ev också längre vandringar.

/ Gustaf

gustafr; sa:
Halloj !

Tänkte skaffa mig en solcellsladdare för GSM telefon, GPS mm och har tittat på Silvas laddare.
Är det någon som har erfarenheter av handhavande, hållbarhet mm?
Om någon har alternativ till denna är dem också välkomna. Kommer framförallt att använda den till Paddling och cykling men ev också längre vandringar.

/ Gustaf

Hej det har funnits trådar trådar som handlar om hur man själv tillverkar en laddare med solceller, ganska enkelt. Jag tror det var på paddlings- eller Gör det själv forummen.

/Hans

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
kräver ganska soligt

Jag har en sådan och provkörde den i fönstret hemma en soldisig/halvklar dag och den hade svårt att lämna tillräckligt med ström för att ladda mobilen i 12V-läget och i 6V-läget så tyckte inte telfonen att den fick tillräckligt hög spänning och laddade inte. Den verkar som den kräver molnfri sol och inte något fönster emellan. Ska prova vidare då det blir soligare igen.
det är ju inte så hälsosamt för NiMh-batterier att man avbryter en påbörjad laddning så man vill ju helst vara säker på att telefonen blir fulladdad när man väl sätter igång en laddning.

/Patrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips