Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Har någon av er vadat Handölan vid det gamla vadet
- Trådstartare dibblah
- Start datum
Gick över vadet i tisdags och tillbaka samma väg idag. Vattnet gick som högst upp till strax under knät. Jag tog mig över ungefär där vadet är markerat på kartan, man kan följa vinterleden ner från parkeringen så kommer man rätt.
Låter ju lysande! och inte så "förenat med livsfara" som Länsstyrelsen påstår
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Att det ska vara så motsträvigt att få upp en bro.
Att det ska vara så motsträvigt att få upp en bro.
i Jämtland har samerna i praktiken vetorätt och då dom Inte vill ha en ny bro på samma ställe kan dom i princip stoppa en ny genom att inte godkänna en ny leddragning.
Länsstyrelsen borde ge dom en tidsfrist att lägga fram ett förslag på ny led & bro, gör dom inte det är det bara att bygga upp den gamla bron igen
Jo så är det förstås. Men tycker ändå Länsstyrelsen hade kunnat skriva texten lite annorlunda. Som det är just nu är det inga problem att vada över. Känns mer som att de skrivit texten för att de verkligen inte vill ha folk runt TjallingenOm det är förenat med livsfara eller ett ofarligt vad beor helt och hållet på vattenföringen. Även om det är många år sedan så ska enligt säker källa minst en person ha omkommit vid detta vad.
HasseQ
Temp. avstängd
My guess... Samebyn ogillar turister i området och gör allt dom kan för att stoppa & försvåra för turister. Verkar vara ganska infekterat --- Därför blir det ingen ny bro, och därför så skriver Länsstyrelsen att vadet är livsfarligt och att leden är stängd.
Men allemansrätten gäller. Man kan vandra där som man vill enligt eget omdöme, men se till att inte störa någon.
Men allemansrätten gäller. Man kan vandra där som man vill enligt eget omdöme, men se till att inte störa någon.
mmm , jag undrar jag om det där repet över vadet är kvar....någon som vet?
OkInte kvar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg