Handduksersättning

I Liftarens Guide till Galaxen poaengterar man hur viktigt det aer att handuk med sig, kan dom vaerligen ha fel
Skulle "Liftarens guide till Galaxen" kunna innehålla felaktigheter!?! *svim*

För att citera Liftarens Guide Till Galaxen:
"En handduk är utan all konkurrens det mest användbara föremål den interstelläre liftaren kan ha med sig. Å ena sidan har den stort praktiskt värde - man kan svepa den om sig när man reser över Jaglan Betas kalla månar, man kan ha den under sig när man ligger i marmorsanden på Santraginus V:s soldränkta stränder och inandas de mättade ångorna från havet, man kan dra den över sig när man sover en natt under de röda stjärnor som lyser så starkt över Kakrafoons ökenland, använda den som segel på en liten flotte nedför den väldiga, långsamma floden Moth, doppa den i vatten och använda den som tillhygge i slagsmål, svepa den runt huvudet för att skydda sig mot giftiga gaser, eller mot en blick från den Dreglande Dånfinken på Traal (ett osannolikt enfaldigt djur; det tror nämligen att om inte du kan se det, kan inte det se dig - ett verkligt dumt djur alltså, men mycket mycket glupskt), man kan vinka med sin handduk som nödsignal, och slutligen torka sig med den om den fortfarande är tillräckligt ren."
 
Felet många gör är att de inte torkar sig bakom öronen.

:p


(Honkydory: Kom igen nu, vi har ju kul, det vill du väl inte ta ifrån oss? Jag anser inte detta mer hjärndött än att avhandla t ex allsvensk fotboll, vilket iofs säger en del...)

F-låt! Lovar bot och bättring, även om jag nog tycker att även jag lyckas flamsa till det lite! Kan väl avslöja att när min Packtowl under en fem månader cykeltur trots ihärdigt tvättande började lukta disktrasa fick den göra tjänst som fnöske och jag bytte till...disktrasa. Trots "ingrodd" skeppsism luktar mina trasor alltid... typ "handduk"! ;)
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.