Hammokstol

Jag har någonstans sett en hammockstol, men kan inte hitta den igen.
Det är en liten hammock ca 1,0-1,4 meter lång som är gjord för att sitta i.
Spänns mellan två träd som med vanlig hammock.

Någon som känner igen beskrivningen.

mvh Dan

Vill minnas jag sett ett youtube klipp rörande just en sådan, vederbörande hade gjort den själv...

Menade du att du sett en färdig att köpa?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Pinne

Kan vara den, men det var inte den bilden jag såg.

Ska det vara en stol brukar det vara en pinne med för att hålla i sär sidorna. Annars har vi en som hänger i en pinne vid stugan och hänger i en svirvel. Skön att sitta i men inget att ta med sig. Man kryper in i den och drar upp benen. Sedan infaller njutningen då man svävar och snurrar samtidigt.
Liknade den i länken.

http://www.hamaca.se/hangmattor/buy_hammocks/lasiesta_framesets/sonrisamandarin_hangstol.php

Är det nåt sånt här du menar?

Bilagor

• IMG_0680.jpg
    IMG_0680.jpg
    81.9 KB · Visningar: 362
Vi hade en i trädgården i CA. Familjestorleken på makkan var vida populärare.
Som tidigare nämnt är tvärpinne en förutsättning för stolvarianten i de fall jag sett dem, modellerna varierade lite mellan Costa Rica och Mexico. YMMV

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips