Hammokstol

Jag har någonstans sett en hammockstol, men kan inte hitta den igen.
Det är en liten hammock ca 1,0-1,4 meter lång som är gjord för att sitta i.
Spänns mellan två träd som med vanlig hammock.

Någon som känner igen beskrivningen.

mvh Dan

Vill minnas jag sett ett youtube klipp rörande just en sådan, vederbörande hade gjort den själv...

Menade du att du sett en färdig att köpa?

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Pinne

Kan vara den, men det var inte den bilden jag såg.

Ska det vara en stol brukar det vara en pinne med för att hålla i sär sidorna. Annars har vi en som hänger i en pinne vid stugan och hänger i en svirvel. Skön att sitta i men inget att ta med sig. Man kryper in i den och drar upp benen. Sedan infaller njutningen då man svävar och snurrar samtidigt.
Liknade den i länken.

http://www.hamaca.se/hangmattor/buy_hammocks/lasiesta_framesets/sonrisamandarin_hangstol.php

Är det nåt sånt här du menar?

Bilagor

• IMG_0680.jpg
    IMG_0680.jpg
    81.9 KB · Visningar: 366
Vi hade en i trädgården i CA. Familjestorleken på makkan var vida populärare.
Som tidigare nämnt är tvärpinne en förutsättning för stolvarianten i de fall jag sett dem, modellerna varierade lite mellan Costa Rica och Mexico. YMMV

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips