Hammock

Hängmatta att relaxa lite i

Jag tänkte skaffa mig en hängmatta att hänga upp när man slår läger att relaxa lite i, för barnen att leka med osv. Inte sova över natten. Den bör vara rätt tålig, men det gör inget om den väger en del och den måste inte ha myggnät. Vill inte lägga några stora slantar.

Fick tips om Ticket to Moon och kollade också på snugpak tropical hammock.

Någon som har tips på en hängmatta som passar bra för de behoven jag beskrev ?

Jag tänkte skaffa mig en hängmatta att hänga upp när man slår läger att relaxa lite i, för barnen att leka med osv. Inte sova över natten. Den bör vara rätt tålig, men det gör inget om den väger en del och den måste inte ha myggnät. Vill inte lägga några stora slantar.
En DD Camping kostar 400 SEK inkl frakt till Sverige. Den mindre blixtlåsfria Scout-varianten kostar mindre än 250 SEK inkl frakt.

http://www.ddhammocks.com/product/camping-hammock?from_cat=32
http://www.ddhammocks.com/product/scout-hammock?from_cat=32

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Fick tips om Ticket to Moon och kollade också på snugpak tropical hammock.

Någon som har tips på en hängmatta som passar bra för de behoven jag beskrev ?

Mitt tips är ticket o the moon dubbel, med gott om plats för både dig och barnen.
Har en och är mycket nöjd.

Exped travelhammock är helt ok för slappa dagar. den väger lite, rätt billig, lätt att få tag på , bra kvalitet. Inte så stor som en dubbel " ticket to the moon" eller likande dock.

själv har jag både en dubbel från Aliexpress "goodwin" och en sån exped

Ticket to the moon

Tack alla för tipsen. Gick på storlek och så var det rea på Ticket to the moon Double så det blev en sådan. Nu får vi se om jag blir hooked (obs hängmatteskämt) och kanske sover i den också nån gång.

Dyneema i Göteborg

Hej
Jag ska göra ett par whoopie aning och letar dyneema Lina i Gbg. Har varit på en båtbutik som hade olika dimensioner men de hade någon ytbeläggning som kändes aningen klibbig. Kan vara uv-skyddet. Så jag vet inte om den är så bra att använda.
Finns det butiker i gbg/sverige eller måste man beställa utomlands för att få tag i whoopie sling-vänlig Dyneema/Amsteel?

Hej

Jag ska göra ett par whoopie aning och letar dyneema Lina i Gbg. Har varit på en båtbutik som hade olika dimensioner men de hade någon ytbeläggning som kändes aningen klibbig. Kan vara uv-skyddet. Så jag vet inte om den är så bra att använda.

Finns det butiker i gbg/sverige eller måste man beställa utomlands för att få tag i whoopie sling-vänlig Dyneema/Amsteel?

DD hammocks säljer Amsteel för whoopislings för ett hyffsat pris. Gratis frakt är det också. http://www.ddhammocks.com/product/amsteelblue?from_cat=5

Hej

Jag köpte mine Dyneema på Hjertmans.

https://www.hjertmans.se/produkter/...ema-100-procent/dyneema-100-3mm-gra-12-flatad

Tack!

Hej!

Tack för tipset, men det är precis den linan på Hjertman som jag tittat på och som känns klibbig. Fungerar den för dig, glider whoopie-sling-öglan lätt igenom repet?

Efter en hel del letande så är det nog "Amsteel Blue" jag är (var) ute efter. Det verkar vara den som används i alla amerikanska whoopies jag hittat så här långt. Den har ingen beläggning alls, se här. I Europa misstänker jag att det är endast är den här som används. Men jag kan ha fel.

Jag har använt 3mm och 4mm belagd dyneemarep av just den typen som säljs på Hjertmans till mina whoopieslings och softshacklar utan några som helst problem. Repen kan upplevas som lite klibbiga när de är nya, men UV-beläggningen nöts bort ganska snart vid användning.

Toppen!

Jag har använt 3mm och 4mm belagd dyneemarep av just den typen som säljs på Hjertmans till mina whoopieslings och softshacklar utan några som helst problem. Repen kan upplevas som lite klibbiga när de är nya, men UV-beläggningen nöts bort ganska snart vid användning.

Toppen, då blir det en tur dit eller till Erlandssons brygga i eftermiddag.

Tack igen för alla svar!

Så, hur går det med UK Hammock? Törs man beställa därifrån? Inte sett mer rekommendationer sedan de kritiska posterna bakåt i tråden?

Är ute efter ett UQ, i dun. Och deras verkar ju finfint. Finns det andra alternativ? Vill ha dun för att få ned vikten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips