Hammock

Den det lutar åt är denna http://outdoorslife.se/produkt/hammock-under-blanket/
Många verkar vara väldigt nöjda med den plus att priset är riktigt bra.

en vikt på 1300 gram tycker jag är alldeles för mycket för bara en underisolering. Ska inte behöva kånka mer än hela den vikten för både över och underisolation.

men ska man inte vandra långt med det så gör det väl inget, men själv ratar jag alla tunga bulkiga grejer i friluftslivet. Bättre att hålla nere vikten.

en vikt på 1300 gram tycker jag är alldeles för mycket för bara en underisolering. Ska inte behöva kånka mer än hela den vikten för både över och underisolation.

men ska man inte vandra långt med det så gör det väl inget, men själv ratar jag alla tunga bulkiga grejer i friluftslivet. Bättre att hålla nere vikten.

Visst är det lite för mycket.
Men sett till funktion och pris har jag tyvärr inte hittat något bättre.
Tipsa gärna.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Har en Hennessy Hammock EXPLORER DELUXE.
Köpte på Biltema Snöskydd/solskydd för 34:90 kr.
Blev bra billigt komplement reflekterar och skyddar mot vinden.Även Ridgerest SOLite regular som jag hasar med.Då blir livet glatt ändå! Har inte provat mitt uppblåsbara Exped - SynMat Lite 5 M än kanske funkar med lite luft i.

Har en Hennessy Hammock EXPLORER DELUXE.
Köpte på Biltema Snöskydd/solskydd för 34:90 kr.
Blev bra billigt komplement reflekterar och skyddar mot vinden.Även Ridgerest SOLite regular som jag hasar med.Då blir livet glatt ändå! Har inte provat mitt uppblåsbara Exped - SynMat Lite 5 M än kanske funkar med lite luft i.

Jag har en bra lösning med cellplast som jag just nu är nöjd med.
Men damen är lite frusen av sig, det är därför jag söker en uq.

Jag kör oftast bara med liggunderlag och några bitar för axlarna. Har funderat på att köpa ett evazoteunderlag och de väger inte mycket och är hela 1x2m. egentligen samma som expeds multimat, men den verkar utgången. hört gott om det i hammocksammanhang.

Hej!

Snubblade över ett liggunderlag i merinoull. Borde inte det kunna vara något att använda sin isolering i hängmattan? Någon som klämt på det? Hur pass styvt är det?

Mvh
Anders

Går inte att klicka på din länk, men här är nog rätt http://segebadenpulkan.se/sv/produkter/tillbehor/sittliggunderlag-woolpower.html

Skulle nog fungera, men det blir nog ungefär som ett vanligt liggunderlag. I hammock vill man gärna ha bredare för att inte axlarna ska hamna utanför.

Jag kör med en Underblanket från DD Hammocks som fungerar mycket bra, dock inte testat det i minusgrader. Va ute med det för några veckor sen när det va 2-3 grader ute o då höll man ryggen varm.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips