Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hammock
- Trådstartare fotografiskt
- Start datum
Har för tillfället en ticket tog The moln, men tänkt uppgradera snart.
Frågan som jag inte kan komma på något bra svar på är: Ny
HENNESSY HAMMOCK EXPLORER DELUXE CLASSIC
Eller en begagnad DD SUPERLIGHT JUNGLE HAMMOCK??
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Har för tillfället en ticket tog The moln, men tänkt uppgradera snart.
Mitt svar är att ha kvar Ticket to the moon, man ligger fantastiskt bra i den.
Någon som vet var jag kan få tag på en uq till en TTTM (till bra pris)?
Hammocken är 3,3×2m.
Damen är frusen av sig och önskar sig en uq i julklapp.
Hammocken är 3,3×2m.
Damen är frusen av sig och önskar sig en uq i julklapp.
Fungerar det med en 150cm bred uq till en 2m bred hammock?
Har svårt att hitta en lämplig uq till damen.
Har svårt att hitta en lämplig uq till damen.
Absolut. Med risk för att sparka in en öppen dörr, UQ:n behöver inte täcka hela hängmattans bredd. När du/hon ligger i mattan kommer UQ:n forma sig upp på sidorna av kroppen och behöver vara så bred att det är ett överlapp mellan den på utsidan och TQ/sovsäcke på insidan. Ingen kroppsdel på insidan skall hamna utanför UQ:n på utsidan.
Absolut. Med risk för att sparka in en öppen dörr, UQ:n behöver inte täcka hela hängmattans bredd. När du/hon ligger i mattan kommer UQ:n forma sig upp på sidorna av kroppen och behöver vara så bred att det är ett överlapp mellan den på utsidan och TQ/sovsäcke på insidan. Ingen kroppsdel på insidan skall hamna utanför UQ:n på utsidan.
Förstår konceptet med uq, men iom att hammocken är så bred så kan hon ligga väldigt mycket på tvären och därav min fråga.
Men du tror det är lugnt?
Ja, de flesta hängmattor är designade för att ligga mer eller mindre diagonalt i. Klassiska UQ är sydda som en rak, rektangulär filt och det krävs lite meckande för att få till passformen, främst så det inte uppstår glipor mellan matta och filt på sidor resp. huvud/fotända.
Vissa märken har börjat sy dem så att kanalerna mer löper diagonalt t.ex. Warbonnets Wooki. En del har också sytt en kanal i huvud-, och fotände för att underlätta att det sluter tätt, samma princip som halskrage i sovsäckar för kallare temperaturer ofta har.
Tittartips: https://www.youtube.com/playlist?list=PLahaAdtfX9ZKzSYSBm3mBYSPGHjdyGqsL
Vissa märken har börjat sy dem så att kanalerna mer löper diagonalt t.ex. Warbonnets Wooki. En del har också sytt en kanal i huvud-, och fotände för att underlätta att det sluter tätt, samma princip som halskrage i sovsäckar för kallare temperaturer ofta har.
Tittartips: https://www.youtube.com/playlist?list=PLahaAdtfX9ZKzSYSBm3mBYSPGHjdyGqsL
Fick också svar:
För den som eventuellt är intresserad så har hela batchen som min hängmatta var i återkallats. De mattor man får i ersättning har en extra remstump fastlimmad som skydd mellan hängmattan och pinnfästet.
Ja, de flesta hängmattor är designade för att ligga mer eller mindre diagonalt i. Klassiska UQ är sydda som en rak, rektangulär filt och det krävs lite meckande för att få till passformen, främst så det inte uppstår glipor mellan matta och filt på sidor resp. huvud/fotända.
Den det lutar åt är denna http://outdoorslife.se/produkt/hammock-under-blanket/
Många verkar vara väldigt nöjda med den plus att priset är riktigt bra.
Liknande trådar
- Svar
- 29
- Visningar
- 3 K
- Svar
- 3
- Visningar
- 3 M
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar