Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Tack för all info
Skippar väl dd frontline som det känns, verkar som andra är större bekvämare.
Då kommer givetvis nästa jämförelse fråga.
Hennessy explorer, Blackbird xlc eller woodsman xpedition???
Woodsman xpedition verkar lång, räcker min 3x3 tarp till den?
Förstår att inte många provat alla dessa men alla tankar o idéer om vilken som man tror / vet att man
Ligger skönast i med mina 184 cm är välkomna!
Blackbirden verkar ju vettig med sin footbox men vad vet jag, kanske likabra att ligga i h explorer?
Jag har en HH Expedition, en Warbonnet BB XLC DL 1.1 och en Woodsman lite. BB XLC känns absolut störst. 3x3 tarp kan nog bli på håret kanske. Jag kör en 11 ft JrB eller en cuben fiber som också är 11 ft. Finns till och med de som kör med 12 ft tarp.
Enligt theultimatehang har en woodsman x en längd längs med topplinan på 262 cm. Jag mätte min xpedition till att vara något över 300 cm. Warbonnet XLC ska vara 281 cm. Warbonnet anger att blackbird är 256 cm, och xlc 281 cm.
Om ni undrar hur länge en DD-tarp överlever så kan jag meddela att den tar slut efter 14 månaders dagligt bruk sommartid. Den har alltså varit permanent uppspänd 2 säsonger men nu är den lika rivstark som en Dagens nyheter och dog i sista blåsvädret. Det är väl rätt okej betyg va?
Förresten så har nåt underligt hänt med mig, utomhus i hammocken sover jag som en gris men nu har jag svårt att sova inomhus istället. I början av hammockhängandet var det lite tvärt om, förklara det den som kan. Jag får köpa ny tarp och bli uteliggare på allvar året runt.
Det är så jag sover inomhus nu, tja, eller försöker sova. Jag tror det är vindens sus i granhäcken, råbockarnas skällande i natten och alla andra naturliga ljud som gör att jag liksom kommer i fas med universum,,,,,,,eller nåt. Inte ens ett skällande rådjur precis bredvid hammocken eller den kärlekskranka älgtjuren som håller till på tomten väcker mig med sina ljud. Enda gångerna han väckt mig på morgonen är när han kört ner sin mysmule i ansiktet på mig och är kelsjuk. <3
Förra sommaren var det också två grävlingar som rejsade runt här i skymningen mest varje kväll och dom var roliga att titta på med alla sina upptåg.
Hej,
Ja funderar på att köpa en av DD's "Christmas Superlight Combo" Det verkar vara en bra "deal" för en nybörjare som jag också det ligger inom budgeten.
Är det nån som här erfarenhet med DD Superlight? Jag är a lite oroligt efter jag har läst att det känns trång när man ligger på dem.
Tack
Norra Mora vildmark är ett stort naturreservat i det nordvästra hörnet av Mora kommun, drygt 6 mil norr om Mora. Stora delar av området ligger mer än ...
1 kommentar
Kilimanjaro-dagboken, del 3
”Jag mår lite bättre idag”, sa Richard när vi alla samlades i mattältet för frukost. ”Jag tog en paracetamol och tro ...
1 kommentar
Allt började med en fråga: ”Vad ska du göra efter det här?” Det var efter att jag fått utmärkelsen ”Årets näräventyrare 2012” och mina äventyr börjat ...
Sommaren 1811 var det revolutionär stämning bland allmogen. Tvångsutskrivningar till Sveriges deltagande i Napoleon-krigen var minst sagt populärt. ...
Andra delen av vandringen runt Skoarkki.
Vandringen fortsätter genom dalgångarna/bergspassen Skájdásjvágge och Basstavágge.
Tid: 27:e juni till ...
2 kommentarer
En dagsutflykt till den 1968 meter höga toppen av Vuojnestjåhkkå.
Därefter var tanken att jag skulle vandra runt Sarektjåhkkåmassivet och tillbaka ...
3 kommentarer
Någonsin funderat på om det är läge att stanna i lägret eller sänka huvudet och pusha vidare? Det är svårt att säga att såhär är det, var gränsen går ...
25 år. Ett kvartssekel har passerat sedan jag senast stod på toppen av Kilimanjaro. Bestigningen ingick i en åttamånaders vandring genom Massajland ...
1 kommentar