Hammock

Ripstopbytheroll.com köper jag ripstop nylon och silsylon ifrån , annat diverse från Diy supply ,och dutchware köper jag amsteel och titan detaljer ifrån.

Hammockpremiär

Vi ska premiär-hänga i sommar, utrustningen är en dd frontline + en dd travel samt tillhörande dd tarps och enkla sommarsäckar. Plats är västerbotten och tidpunkt är juli månad.

Nu till frågan:
Behöver man verkligen ha liggunderlag, och duger vilket som helst? Båda hammockarna är dubbla så att det finns en fficka för liggunderlag eller dylikt. Finns det något mindre skrymmande än liggunderlag som skulle funka?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag kör alltid med något under mig, även på sommaren. Anväder iofs inte liggunderlag utan en Under Quilt.
Men MIN erfarenhet är att det lätt blir kallt även om det är mitt i sommaren.

Skulle föreslå att ni kör med exempelvis ett liggunderlag i cellplast, vill ni kan ni ju börja utan och blir det kallt går det ju att stiga upp och stoppa i liggunderlaget.

From da Phone

Min erfarenhet är att det absolut behövs, även mitt i sommaren. Är det under 20ºC så behövs det nog någonting undertill. Om man sedan har ett liggunderlag, en underfilt (underquilt) eller något annat spelar nog mindre roll.
__
Fredrik

Skriver på telefonen från hammock nu. Det är ca 12 grader, lite svalt om ryggen i T-shirt (dd travel). Tjejen har Helly Hansen fleece på sig och tycker att det är kallt om ryggen i frontlinen. Vi är bara på dagstur nu, blir nog med underlag nästa gång det ska övernattas!

Passar på när snördiskussionerna är aktiva, jag köpte en exped "Travel Hammock" på outlet. Jag antar att den inte går att sova i men man kan kanske få tips på en enkel upphängning för en slappa-på-resan hammock? Går det att improvisera smart med lite paracord eller repsnören?

Sedan lockar det lite att sätta sig vid maskinen och så något riktigt senare, det verkar vara DIY-himlen!

/Andreas

Hej!

Du kanske redan har fått ett bra svar på din fråga, men jag använder två 120 cm klätterslingor och 2 skruvkarbiner där jag sätter skruvkarbinen rakt igenom "hålen" på travel hammocken och fäster i slingorna runt ett träd. Enkelt och tar inte mycket plats i packningen. Slingorna och karbinerna är också bra till annat på turen.

Marcus

Passade på att göra en liten film på mitt test av att använda LineLoc3:eek:r även på åslinan. Har tidigare använt dem för "tältlinorna", men ville även prova dem upptill. Har hittills funkat finfint. GÖr fast linorna runt träden, spänn, klart. Lätt att justera i sida också. Ännu en metod i arsenalen. :D

Youtubefilm

Vi ska premiär-hänga i sommar, utrustningen är en dd frontline + en dd travel samt tillhörande dd tarps och enkla sommarsäckar. Plats är västerbotten och tidpunkt är juli månad.

Nu till frågan:
Behöver man verkligen ha liggunderlag, och duger vilket som helst? Båda hammockarna är dubbla så att det finns en fficka för liggunderlag eller dylikt. Finns det något mindre skrymmande än liggunderlag som skulle funka?

Ja det behövs.
Jag har DD hammock och har ett jula liggunderlag i mellan lagret, på sommaren duger nog vilket liggunderlag som helst. Ta gärna ett som är 60 cm brett.
Är du norr om Dalälven så kan det vilken natt som helst bli under 0 grader.
Vanligare ju längre norr över du är. Även juni, juli och augusti.
I norra delen av Sverige behövs en sovsäck som har en komforttemp på 0 grader eller mer.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips