Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hammock
- Trådstartare fotografiskt
- Start datum
Hammockpremiär
Vi ska premiär-hänga i sommar, utrustningen är en dd frontline + en dd travel samt tillhörande dd tarps och enkla sommarsäckar. Plats är västerbotten och tidpunkt är juli månad.
Nu till frågan:
Behöver man verkligen ha liggunderlag, och duger vilket som helst? Båda hammockarna är dubbla så att det finns en fficka för liggunderlag eller dylikt. Finns det något mindre skrymmande än liggunderlag som skulle funka?
Vi ska premiär-hänga i sommar, utrustningen är en dd frontline + en dd travel samt tillhörande dd tarps och enkla sommarsäckar. Plats är västerbotten och tidpunkt är juli månad.
Nu till frågan:
Behöver man verkligen ha liggunderlag, och duger vilket som helst? Båda hammockarna är dubbla så att det finns en fficka för liggunderlag eller dylikt. Finns det något mindre skrymmande än liggunderlag som skulle funka?
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Isolering underfrån är viktigt i en matta. Annars blir det kallt pga cirkulerande luft.
From da Phone
Jo, den grundprinipen är jag med på. Jag tänkte närmast om man även behöver (måste ha) den förstärkningen mitt i västerbottnisk sommar?
Jag kör alltid med något under mig, även på sommaren. Anväder iofs inte liggunderlag utan en Under Quilt.
Men MIN erfarenhet är att det lätt blir kallt även om det är mitt i sommaren.
Skulle föreslå att ni kör med exempelvis ett liggunderlag i cellplast, vill ni kan ni ju börja utan och blir det kallt går det ju att stiga upp och stoppa i liggunderlaget.
From da Phone
Men MIN erfarenhet är att det lätt blir kallt även om det är mitt i sommaren.
Skulle föreslå att ni kör med exempelvis ett liggunderlag i cellplast, vill ni kan ni ju börja utan och blir det kallt går det ju att stiga upp och stoppa i liggunderlaget.
From da Phone
Passar på när snördiskussionerna är aktiva, jag köpte en exped "Travel Hammock" på outlet. Jag antar att den inte går att sova i men man kan kanske få tips på en enkel upphängning för en slappa-på-resan hammock? Går det att improvisera smart med lite paracord eller repsnören?
Sedan lockar det lite att sätta sig vid maskinen och så något riktigt senare, det verkar vara DIY-himlen!
/Andreas
Hej!
Du kanske redan har fått ett bra svar på din fråga, men jag använder två 120 cm klätterslingor och 2 skruvkarbiner där jag sätter skruvkarbinen rakt igenom "hålen" på travel hammocken och fäster i slingorna runt ett träd. Enkelt och tar inte mycket plats i packningen. Slingorna och karbinerna är också bra till annat på turen.
Marcus
Passade på att göra en liten film på mitt test av att använda LineLoc3
r även på åslinan. Har tidigare använt dem för "tältlinorna", men ville även prova dem upptill. Har hittills funkat finfint. GÖr fast linorna runt träden, spänn, klart. Lätt att justera i sida också. Ännu en metod i arsenalen. 
Youtubefilm
Youtubefilm
Bra film, bra jobbat Tord! Använder samma och är mycket nöjd.
Fick syn på tråden i "nya inlägg" och tänkte på denna rackare:
http://www.amokequipment.com/
Vad tycks? Hade det inte varit för priset (ca 3000 norska) hade jag nog varit lite sugen. Ska bli spännande att få se om det kommer några recensioner framöver...
http://www.amokequipment.com/
Vad tycks? Hade det inte varit för priset (ca 3000 norska) hade jag nog varit lite sugen. Ska bli spännande att få se om det kommer några recensioner framöver...
Nu till frågan:
Ja det behövs.
Jag har DD hammock och har ett jula liggunderlag i mellan lagret, på sommaren duger nog vilket liggunderlag som helst. Ta gärna ett som är 60 cm brett.
Är du norr om Dalälven så kan det vilken natt som helst bli under 0 grader.
Vanligare ju längre norr över du är. Även juni, juli och augusti.
I norra delen av Sverige behövs en sovsäck som har en komforttemp på 0 grader eller mer.
Liknande trådar
- Svar
- 29
- Visningar
- 4 K
- Svar
- 3
- Visningar
- 3 M
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar