Var in och kollade lite på Draumrs sajt. Och blev påmind om varför jag valde en traditionell. Blev osäker på det där med liggunderlag.
Dels att det är nödvändigt med en viss typ av uppblåsbart liggunderlag för att hammocken ens ska funka (man måste alltså köpa ett sånt också om man inte redan har det). Och vad gör man om man får punka på det då? Då funkar ju inte hammocken. Och cellplast göre sig inte besvär.
Och dels att de underlagen är rätt smala. Vad händer då om man vältrar sig mot sidorna på hammocken där det inte är nån isolering? Även en sval sommarnatt blir det jäkligt kallt att ligga direkt mot väven.
Har ingen underquilt utan har kört med Hennessys "liggunderlag". Försöker snåla lite då jag endast är ute på sommarn, både på pengar och vikt. Blev jättekallt första sommarn som var kall, då jag lätt kom utanför, trots att underlaget är relativt brett. Är det under, säg, +10, kan man bli rätt nedkyld bara av att ett ben ligger och trycker direkt mot väven. Så har kompenserat med lite egna uppfinningar för att fylla ut uppåt väggarna så att säga..
Vad säger ni som har erfarenhet?