Halti ryggsäck?

Hej!

Någon som har erfarenhet av Haltis ryggsäckar?

Jag är på jakt efter en vandringssäck på ca 60l och har varit runt i de flesta av Stockholms friluftsbutiker. Provade en Halti Green 60F igår som kändes ganska bra men eftersom jag inte känner till nåt om märket sen tidigare och inte lyckats hitta så mycket info så blir jag lite tveksam...

Hälsningar/
Anna

Jag har tyvärr inte erfarenhet av Haltis ryggsäckar men däremot av andra friluftsprodukter (bl.a tält, vandringsbyxor och några andra klädesplagg) Jag har varit mycket nöjd med dessa.
Halti är en finsk tillverkare av friluftprylar. Du kan kanske hitta mer info på http://www.halti.fi

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Lite sent, men...

Hej!

Lite sent svar men ändå.

Jag äger en 42-liters Halti sedan 12 år tillbaks. Har brukat och missbrukat den flitigt på alla tänkbara sätt under diverse utflykter men den verkar vara outslitlig. Snöskyddet är lite slitet och har tappat någon slags beläggning, men det är allt.

Min rygga, Halti Omega, har en något märklig, och lite klumpig, ram. Ett rejält, böjt aluminiumrör. Ser skumt ut men det funkar.

Så vad gäller min synpunkt på kvaliteten, på just den säcken av den årgången: mycket bra!

mvh

Anders

Strykarräven;252940 sa:
Halti verkar ha fina grejor!

Men, hur ligger priserna, hittar inget om detta på deras i övrigt föredömliga hemsida.

/A.

Slösurfade runt på gamla trådar, så det är knappast aktuellt längre men till nästa gång... Klicka på den finska flaggan så kommer priserna upp i €. Tyvärr bara med finsk text men man kan ju klicka mellan språken.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips