Halti ryggsäck?

Hej!

Någon som har erfarenhet av Haltis ryggsäckar?

Jag är på jakt efter en vandringssäck på ca 60l och har varit runt i de flesta av Stockholms friluftsbutiker. Provade en Halti Green 60F igår som kändes ganska bra men eftersom jag inte känner till nåt om märket sen tidigare och inte lyckats hitta så mycket info så blir jag lite tveksam...

Hälsningar/
Anna

Jag har tyvärr inte erfarenhet av Haltis ryggsäckar men däremot av andra friluftsprodukter (bl.a tält, vandringsbyxor och några andra klädesplagg) Jag har varit mycket nöjd med dessa.
Halti är en finsk tillverkare av friluftprylar. Du kan kanske hitta mer info på http://www.halti.fi

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Lite sent, men...

Hej!

Lite sent svar men ändå.

Jag äger en 42-liters Halti sedan 12 år tillbaks. Har brukat och missbrukat den flitigt på alla tänkbara sätt under diverse utflykter men den verkar vara outslitlig. Snöskyddet är lite slitet och har tappat någon slags beläggning, men det är allt.

Min rygga, Halti Omega, har en något märklig, och lite klumpig, ram. Ett rejält, böjt aluminiumrör. Ser skumt ut men det funkar.

Så vad gäller min synpunkt på kvaliteten, på just den säcken av den årgången: mycket bra!

mvh

Anders

Strykarräven;252940 sa:
Halti verkar ha fina grejor!

Men, hur ligger priserna, hittar inget om detta på deras i övrigt föredömliga hemsida.

/A.

Slösurfade runt på gamla trådar, så det är knappast aktuellt längre men till nästa gång... Klicka på den finska flaggan så kommer priserna upp i €. Tyvärr bara med finsk text men man kan ju klicka mellan språken.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips