Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Varför bära runt på vatten i fjällen? ska man ha lätt packning inget vatten mer än de 67% du redan bär runt på drick mkt på morgonen och rasta vid starkt rinnande vatten.
Varför bära runt på vatten i fjällen? ska man ha lätt packning inget vatten mer än de 67% du redan bär runt på drick mkt på morgonen och rasta vid starkt rinnande vatten.
TS har inte specat just fjällen, och även där finns en del terräng, där man måste planera lite. En PET-flaska väger inte många gram och ökar min flexibilitet, man behöver ju inte ha den fylld jämt. Och någon halvliter minst vill jag ha med till tältet på kvällen, särskilt vid skitväder
Jag har ofta 2 tomma flaskor med men tar ej vatten före troligen sista bäcken för tältplats.
Men självklart i S SV eller på kontinenten kan ju vatten behövas ofta då kan man väl ta med 1/2- 1L.
Men många lägger T-kronor på att minska samma vikt på utr då kan man ju böja sig lite oftare ist i fjällen.Dock letar jag Versablu vattenfilter nu på reserv men slut.
Ska man ändå rena vattnet är det enklare att göra lite mer på en gång och vätskebrist när det är varmt kan bli jobbigt. Vikten av en liter eller två med vatten knäcker förhoppningsvis inte heller det stora flertalet.
Lightweight bottle holder, which can be mounted on a backpack hip belt or shoulder strap using hook and loop fastener or an open compartment. Can be adjusted to the size of the bottle. Suitable for max. 1-liter bottles.
Sant, men jag uppskattar att inte behöva ta av mig ryggsäcksjäveln och eftersom axeljäveln nästan hoppar ur led om man ska sträcka sig efter en vattenflaskjävel bak i ryggsäcksjäveln är det skönt att slippa göra det. Någon kan ju kanske hjälpa en men när man går ensam hinner man ibland bli väldigt törstig innan man stöter på en annan vandrarjävel...
Med start I Vaisaluokta (båt från Ritsem) vandrade jag en del av Nordkalottleden till Sulitjelma i Norge. Därifrån gick jag söderut genom Junkerdals ...
1 kommentar
Ett stenkast från den italienska gränsen ligger den lilla rivieran. Kantonen Ticino packar en svårslagen mix av Alpernas berg och tropisk riviera, ...
2 kommentarer
”Jag vill inte åka hem”, sa Dana till kameran. ”Det är något med Sverige som är svårt. Jag kan inte förklara det.”
Jag gjorde de sista intervjuerna ...
Det är när mobilen sätts i flygplansläge inför 9 dagars batterispar som det slår till. Jag lämnar världen nu. Det är ett avsked som skrämmer, smärtar ...
3 kommentarer