Hållare vattenflaska.

Varför bära runt på vatten i fjällen? ska man ha lätt packning inget vatten mer än de 67% du redan bär runt på drick mkt på morgonen och rasta vid starkt rinnande vatten.
 
Varför bära runt på vatten i fjällen? ska man ha lätt packning inget vatten mer än de 67% du redan bär runt på drick mkt på morgonen och rasta vid starkt rinnande vatten.
TS har inte specat just fjällen, och även där finns en del terräng, där man måste planera lite. En PET-flaska väger inte många gram och ökar min flexibilitet, man behöver ju inte ha den fylld jämt. Och någon halvliter minst vill jag ha med till tältet på kvällen, särskilt vid skitväder :p
 
Jag har ofta 2 tomma flaskor med men tar ej vatten före troligen sista bäcken för tältplats.
Men självklart i S SV eller på kontinenten kan ju vatten behövas ofta då kan man väl ta med 1/2- 1L.
Men många lägger T-kronor på att minska samma vikt på utr då kan man ju böja sig lite oftare ist i fjällen.Dock letar jag Versablu vattenfilter nu på reserv men slut.
 
Ska man ändå rena vattnet är det enklare att göra lite mer på en gång och vätskebrist när det är varmt kan bli jobbigt. Vikten av en liter eller två med vatten knäcker förhoppningsvis inte heller det stora flertalet.
 
Den här tycker jag är bra, nära till hands, inget häng-o-släng.
 
Ta med en vattenflaskjävel och stoppa ned i en ficka på ryggsäcksjäveln. Väldigt enkelt.
:LOL: Sant, men jag uppskattar att inte behöva ta av mig ryggsäcksjäveln och eftersom axeljäveln nästan hoppar ur led om man ska sträcka sig efter en vattenflaskjävel bak i ryggsäcksjäveln är det skönt att slippa göra det. Någon kan ju kanske hjälpa en men när man går ensam hinner man ibland bli väldigt törstig innan man stöter på en annan vandrarjävel...:p
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.