Hållare vattenflaska.

Vill minnas att jag någonstans har sett hållare/fodral till vattenflaska att montera ungefär i brösthöjd på ryggsäckens axelrem. Men var??? Någon som har tips?
 
OneTigris har en variant av ett vanligt koncept. Har inte testat just det märket men har någon liknande.
Det finns en variant som är ännu mindre. För exempel så finns den här.
Jag upptäckte att jag lika gärna kan ha vattnet på/i säcken då jag ändå står stilla när jag dricker och det är skönt att få av säcken. Är det så varmt att jag måste få i mig stora mängder vätska måste jag i alla fall byta/fylla på flaskan regelbundet. Sen gillar jag att ha armarna så fri som det går med en ryggsäck men erfarenheterna varierar.
 
Av elastiskt nät, Extremetextil är det enkelt att sy en själv på axelremmen direkt. Typiskt DIY.
Såvida inte din ryggsäcks axelremmar redan har fickor för flaskor.
 
Senast ändrad:
Dyra grejer för att vara enkla påsar... jag har helt enkelt återanvänt en till formen precis likadan liten meshpåse med dragski i kanten, som någon av mina friluftsprylar såldes i (minns inte längre vilken, kan vara gamla regnjackan eller regnskyddet). Det var ju bara att sy fast två kardborrefästen på det som blev baksida mot axelremmen. Dragskon tjänar som fasthållare på flaskhalsen så inte flaskan glider ut när man lutar sig fram.
Bara att leta efter div. gamla förpackningar som skräpar runt, alltså :)
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.