Haglöfs Topo eller annat ryggsäckstips

Min tjej ska köpa en ryggsäck för vandringar runt 60 liter. Hon är 1,63 och väger knappt 60 kilo. Dock har hon lite problem med höfterna och hon har en rejäl svank som medför att hon ganska snart får ont både i höfterna och ryggslutet. Därför undrar jag om det är någon som har ett tips på en bra och ställbar ryggsäck som minimerar de problem hon upplever. Det kanske är någon som testat nya Haglöfs Topo eller har något annat oslagbart tips.

Tack på förhand
/Janne

Arcteryx Bora 62. Finns i tre olika storlekar på rygglängden.

Jag har själv Bora 80 och den sitter som gjuten på ryggen. Tyvärr är alla Arcteryxpryttlar svindyra i Sverige så man måste göra en avvägning om man verkligen får valuta för pengarna.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips