Haglöfs Rabot

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Kommentar

Mina erfarenheter av Rabot, byxor och jacka, är att de är sköna, slitstarka, vindtäta och luftiga. Haglöfs hävdar att plaggen är vattenavstötande vilket stämmer till viss del före första tvätt. Mina försök att återväcka den förmågan med strykjärn och torktumlare har misslyckats. En nackdel på jackan är huvan som inte är fastsydd.

/Staffan

Med vattenavstötande menas INTE regnavstötande, även om haglöfs själva inte deffinerar detta. Rabot fungerar inte som regnställ ens för lättare regn. Dock är materialet både smidigt, lätt och snabbtorkande.

jappp

Jag köpte min jacka och mina byxor i somras. OCH DE TÅL REGN "!!!!!!! Jag var senast ute igår och orienterade i HÄLLREGN !!! Jag var inte blöt de första 2 timmarna men efter att jag sprang genom myrar och diken så blev jag blöt. Jag köpte också min jacka på rea och jag hoppas att du också gör det. OBS !! Prova alla storlekar och rörelsemönster t ex att resa armarna rakt upp utan att den hasar upp i midjan) dessutom är byxorna bland de skönaste jag har haft på mig !!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips