Haglöfs kläder

Hejsan! Är det någon som har några trevliga erfarenheter av haglöfs kläder...främst skalplagg och mellanlager. Tar tacksamt del av alla synpunktter.
 
Haglöfs fungerar bra

Hej

När det gäller mellanlager har jag provat flecce (har) från Patagonia, Peak, Haglöfs och Columbia. Den sist köpta är från Haglöfs och har fungerat utmärkt. Det enda lilla minus är att den lilla stropp som man ska dra i för att få dragkedjan upp och ner gick sönder. Columbia har ganska dålig passform (ngt för kort).Den Peak jag har har varit en trotjänare. Den är dock över tio år och ska vara sliten. Patagonia är enligt min mening överreklamerat. Visserligen tjock flecce som är varm, men känns bylsig och klumpig under en skaljacka. Haglöfs-fleccen är i samma klass som Peak. Köpte förra vintern ett par bibs i ventile från Haglöfs som jag är mycket nöjd med. Min uppfattning är att Haglöfs har nått högre kvalitet på sina prylar de sista åren. Hursomhelst prova dig fram och köp det som du trivs i och tror är bra./Hälsningar Håakn
 
Haglöfs tornado

Jag har en haglöfs Tornado windstopper fleece
som blivit mitt absoluta favoritplagg. Använder det både som ytterplagg och mellanlager. Lade in en recension av den nyligen.

mvh

Daniel
 
Inte så illa

Jag har rätt många Haglöfsprylar och de allra flesta funkar utmärkt.

Det mest tilltalande med Haglöfsprylarna är att de håller fast vid kvalitetsmaterial (Malden, Gore, Pertex etc.) och att priserna är ganska rimliga.

Actives- och powerstretchplaggen använder jag mycket, hel suveräna. Skalplaggen passar inte riktigt min kroppsform, men jag är klart sugen på Activent/windstopperkläderna med lite kraftigare yttervävar, som jag tror Haglöfs är ensamma om.

Någon gång har Haglöfs haft problem med sömnadskvalitén, t ex minimal sömsmån på en del prylar. Det verkar ha blivit bättre, men kolla sömmarna en gång extra innan du köper.

Sedan ett par år spottar Haglöfs ut massor av nyheter varje år. Många är smarta och innovativa. Det är kul med en svensk tillverkare som vågar hitta på nya saker.
 
Bra och dålig erfarenhet

Funktionsmässigt tycker jag att Haglöfs kläder är bra, har ett antal.Har 3 olika jackor, på alla dessa har "hadtagen" i ärmar och hals blivit väldigt trasiga, de fastnar i karborbandet. På våren köpte jag Guide jacka, använde den på sommaren då jag paddlade, det är meningen att den skall hålla paddling, men det gjorde den inte. Båda dragkedarna i armhålorna gick sönder. Har byxor i aktivent material, de är helt underbara, tål ganska mycket vatten och andas väldigt bra.
I det stora hela tycker jag att Haglöfs gör bra kläder.
 
Haglöfs Climber ED

Som jag säkerligen skrivit på fler ställen här ikring så måste jag säga att Haglöfs jacka Climber ED är helt underbar, det enda som gått sönder är en stropp till dragkedjan, jag klämde bara dit ett bit snöre, funkar hur fint som helst.

Jackan har ganska bra huva, passar om man har hjälm eller en stor mössa under med mera. Goretexen håller vad den lovar, men man bör impregnera den då och då(1 gång per år) för att att det ska hålla i sig, sådom med all goretex.

I allmänhet får jackan 4 av 5 plus, för att den troget funkat i alla väder...

Har även lite andra haglöfsprylar, vantar, underställ med mera som också funkar bra.

/Daniel
 
Mycket bra kläder!

Använder mycket av Haglöfs kläder under både arbete och fritid och har mycket goda erfarenheter av både funktion och kvalitet.
Jobbar på bygge, så jag använder haglöfsunderställ på jobbet och så klättrara jag och håller på med annat frilufts liv på fritiden och har då bland annat Guide ställ och Climber ställ och Tornado jacka som jag kan rekomendera till alla!
/ Stefan
 
Haglöfs

Haglöfs kläder är i min mening väldigt prisvärda kläder, klart det finns bättre men då kostar det oxå.
Har själv underställ och fleecelager i haglöfs när jag är ute, det enda negativa är att transpirationen från kroppen är si och så ibland.
 
Aldrig mer haglöfs!!

Jag hade en climber ed som läckte som ett såll. Jag fick senare reda på att affären ifråga hade fått in många reklamationer & att haglöfs har problem med väven. Jag har också haft ett par rabot byxor, som gick sönder i sömmen. Köp absolut inte haglöfs
//Nyman
 
har en del...

hej

jag har ett par byxor (orbit) windstopper shell, en jacka i samma material(trident) och en fleece i windstopper. Allt är mysigt att ha på sig. Jag gillar det att haglöfs har lagt ner midjefickorna på sina jackor de är ändå bara ivägen för höftbältet. Jag har även en del annat ochså (handskar (tromb), pannband och rabot fjell pants och rabot fjell jacket. Jag gillade inte rabot efterssom att de inte håller så bra mot vatten men om det inte är ett bekymmer så tycker jag att de är assköna. Jackan däremot vill jag få såld så snart som möjligt. Men jag trivs hur bra som helst med haglöfs och gillar deras positiva utveckling de senare åren och kommer garanterat att fortsätta köpa deras grejer ! Jag tycker inte att du ska gå miste om deras underbara saker i windstopper (shell). Tornado jacket är TOTALT underbar
 
Skalplagg

Jag har en Haglöfs FOSS jacka som är himla bra. Den är helt vind & vatten avvisande.
Denna jackan (byxan) är ett bra alternativ om du vill spara vikt och plats och inte vill lägga ut en massa pengar på ett Gore Tex ställ.

//Ola//
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
PatrikDahlström Avbärarbälte till Haglöfs Alaska Sökes Fjällvandring 1
Klofver Haglöfs lex 110 /lundhags v12 90 Fjällvandring 9
petmay Information om "Haglöfs Turist" ramryggsäck? Fjällvandring 4
Miss Yster Haglöfs Skarja - Vill ha! Hjälp önskas! Fjällvandring 24
snowdog skor: Salomon cosmic el haglöfs observe mid? Fjällvandring 1
kalalokki Meindl Dovre Extrem GTX vs. Haglöfs Solid Hi Fjällvandring 8
flygare69 Vindtätheten i Haglöfs LIM Ultimate??? Fjällvandring 4
Kristina&Neo Syberia Q - har du testat denna haglöfs tröja? Fjällvandring 0
Topi Packtips av Haglöfs Alaska Fjällvandring 10
Obbe Haglöfs Ultra pro? Fjällvandring 2
carlstenson Är Haglöfs-kängor lika bra som konkurrenterna? Fjällvandring 6
Martin Gidlund Haglöfs Victor 50 eller Haglöfs Victor 50 Fjällvandring 3
haglöfs? Fjällvandring 2
snurpen Haglöfs klimber Fjällvandring 1
Haglöfs eller inte? Fjällvandring 5
Ny produkt ifrån Haglöfs! Fjällvandring 4
McKinley vs Haglöfs - Hur stor skillnad i kvalitet ? Fjällvandring 4
urbanolo Kläder till fjällen Fjällvandring 10
bombuspolaris Tips och funderingar ang. packning kläder? Fjällvandring 52
Stromberg_emil Vax till kläder Fjällvandring 11
Hästenhäst Kläder för vandring på Island i juni Fjällvandring 3
benny Förvaring av "civila" kläder Fjällvandring 2
sailor191 Nybörjare, kläder+packning Fjällvandring 11
Helena B Första vandringen, tips på kläder när det är varmt. Fjällvandring 41
Puttri Kläder till fjällen? Fjällvandring 2
Gasten Kläder Fjällvandring 4
pirx kläder i sovsäcken? Fjällvandring 12
skuggarvet ITAB kläder. Fjällvandring 4
larvik line Fråga om kläder skallplag Fjällvandring 1
peppe_37 Mycket kläder Fjällvandring 27
nickeB Tvätta kläder i fjällen Fjällvandring 14
petratetra 3 små frågor om kläder Fjällvandring 20

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.