Hängslen

Letar efter bra hängslen till mina brallor, recons verkar sjyssta men annars verkar det vara knapphängslen som gäller om man inte vill ha alligatorclips som förstör brallorna. Finns det några tips här på bra hängslen för brallorna? 😊

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

Snigel är intressanta men är dom bekväma?
Hur funkar knapphängslen om man vill ha bälte i hällorna? Är det vanliga knappar man använder?

Snigel är intressanta men är dom bekväma?
Hur funkar knapphängslen om man vill ha bälte i hällorna? Är det vanliga knappar man använder?

Bekvämt är ju subjektivt, men jag använder Snigeldesigns hängslen till olika byxor och har inga problem att bära dem hela dagar i sträck.

En intressant sak: med expeditionsavgift och frakt blir totalsumman över 600 spänn från snigel design. 🤔

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Då provar vi ett par snigel från fältbutiken då :) återkommer när jag testat dom.

Har fått hem hängslena nu och har provat dom lite. Första intrycket är att dom sitter bra, glider inte ner på axlarna. Byxorna tycks hålla sig uppe.
Det som är mindre bra är att banden skaver mot nacken såvida man inte har krage på tröjan.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.