Hängmattans ergonomi?

Amok kräver minst 2.5 meter, Ergo rekommenderar 2.5 m men minsta möjliga avstånd är 1.8 m. Då behöver du å andra sidan 2 meter på andra ledden också för att kunna sova?

Åk förbi återförsäljare och prata med dem så kanske du kan få ta med en ut och prova! Det kanske går att vrida in o få den att funka utmärkt!
 
Amok kräver minst 2.5 meter, Ergo rekommenderar 2.5 m men minsta möjliga avstånd är 1.8 m. Då behöver du å andra sidan 2 meter på andra ledden också för att kunna sova?

Åk förbi återförsäljare och prata med dem så kanske du kan få ta med en ut och prova! Det kanske går att vrida in o få den att funka utmärkt!

Fast om du hänger på diagonalen i bilen så kanske det räcker för att sträcka ut fötterna på den andra´gonalen? Låna från någon och undersök, hängmatta är klart ergonomiskt att sova i skulle jag drista mig att påstå.
 
Själv sover jag i en Hennessy Hammock Explorer Deluxe, Zip, A-sym (Zip = dragkedja för hela långsidan/myggnätet (går att vika undan) & A-sym = asymmetriskt dvs. man sover på diagonalen i hammocken = plant och det går givetvis att sova på sidan också!

Några hundralappar billigare finns modellen utan Zip och i den går man in i ett hål på undersidan nära fotänden i hammocken och den stängs automatiskt när man lägger sig i den... finns klipp på båda på Tuben. (På den modellen kan man inte ta bort myggnätet på!)

Jag sover som en kung i den, faktiskt bättre i den än i min svindyra säng! (Blir att borra upp fästen i sängkammaren snart... när jag börjar sova inomhus igen ;) )

Vid köp ingår även upphängningen (rep/trädkramare) och tarp till hammocken, ett färdigt kit så att säga... bara att dra ut i spenaten och hänga direkt! Jag rekommenderar att du köper en större tarp för vårat skandinaviska klimat ;)

Skrivit lite om den på min enkla hemsida... Länken hittar du på min sida här på Utsidan

Mvh troswe
Tarpen som följer med funkar faktiskt även i hällregn och vindbyar om man bara ska sova, spänner ner den lite lågt och inte behöver skydda kläder eller packning. Ska jag skydda packningen med så köpte jag till en 3x3-meterstarp och den blev lagom stor.
Jag är helnöjd med den.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.