• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Grupper med unga vuxna mellan 20 och 25 år som paddlar i Göteborg?

Tjenare! Ni som är mellan 20 och 25 år och paddlar i Göteborg, vilka grupper är ni med i? Själv har jag en SUP (Stand up paddleboard). Jag är ute efter grupper som paddlar på skoj inte tränar inför tävlingar. Tillåter grupperna att man deltar med vilken vattenfarkost som helst eller behöver man ha en specifik?
 
Blir roligare om alla vill och kan paddla ungefär lika fort och långt alla fall. Är inte SUP generllt lite lågsammare än havskajaker och dessutom orkar man som normaltränad längre med kajak än SUP. Mångden bad brukar vara olika i alla fall. :)

/Patrik, bor inte i Gbg så vet inte lokalt hur det är där
 
Blir roligare om alla vill och kan paddla ungefär lika fort och långt alla fall. Är inte SUP generllt lite lågsammare än havskajaker och dessutom orkar man som normaltränad längre med kajak än SUP. Mångden bad brukar vara olika i alla fall. :)

/Patrik, bor inte i Gbg så vet inte lokalt hur det är där
Jag har ingen aning om vad det finns för typer av grupper, och om folk paddlar med samma eller olika farkoster i grupperna. En SUP behöver inte vara långsam, det beror på vilken typ av bräda man paddlar. Jag har en touringbräda exempelvis och den glider riktigt bra och accelererar ganska fort, jag kommer säkert upp i nästan 10km/h om det inte är stark motvind och höga vågor. Sedan finns det racingbrädor som man kan paddla ännu fortare med. Vilken farkost som är snabbare kan jag inte svara på, har inte paddlat så mycket kajak. :)
 
Jag paddlar rätt mycket i Göteborg och omnejd och har aldrig sett en grupp unga paddla om det inte var en skolklass, studenter eller scouterna. De grupper jag ser ligger mer i det dubbla åldersspannet som du anger. Sen är det vanligtvis homogena grupper, dvs. endast kajaker eller endast surfski. Brädpaddlare är oftast ensamma eller par, sällan att man ser de i flock.
 
SUP i grupper har jag sett en del i Halland kring Tylösand och söder om Falkenberg. Att surfa vågor med SUP är nog kul.

Thure
 
Jag paddlar rätt mycket i Göteborg och omnejd och har aldrig sett en grupp unga paddla om det inte var en skolklass, studenter eller scouterna. De grupper jag ser ligger mer i det dubbla åldersspannet som du anger. Sen är det vanligtvis homogena grupper, dvs. endast kajaker eller endast surfski. Brädpaddlare är oftast ensamma eller par, sällan att man ser de i flock.
Ok! Tack för info.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Megamack Unga som paddlar SUP (Stand Up Paddleboard) i Göteborg? Paddelkompis 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.