Någon som vill gissa hur jag låter..?![]()
Kan det vara Göteborgska?
Har nämligen sagts så till mig också pga. min Gôa dialekt, gissa min?
Du har tydligen haft större tur än undertecknad.Jag är, efter en hel del funderande, fullständigt med på denna linje, jag blir lika illa berörd vare sig någon lurar mig på 20 eller två tusen kr.
Har gjort en del affärer på nätet och oftast mött otroligt vänliga människor som skickat varor där de utgått från att jag är ärlig, det gör mig glad. Motsatsen har jag lyckligtvis ännu inte stött på.
I detta kan jag tillägga en rätt rolig/intressant detalj: jag har utifrån min dialekt bedömts vara särskilt hederlig, inte bara en utan flera ggr. Rätt spännande fenomen måste jag säga. Detta fenomen har även dykt upp i jobbsökningar.
Du kanske kan uppge ditt alias på Tradera så att jag slipper riskera att göra affärer med dig? Med tanke på den inställning du måste ha om du inte vill göra affärer med dePaul bara för att han inte gillar att bli lurad...![]()
1. Nej, jag har startat den här tråden för att folk skall komma med sina egna historier och på det viset varna andra för att göra liknande misstag. Jag har tagit upp två fall på det här tema. I mina ögon är de nämligen ganska lika och har med oärligt beteende att göra.1. Han har startat en tråd helt i syfte att varna för sin motpart.
2. Sen har trådstartaren mycket hårdnackat vägrat godta ett enda av de argument som olika skribenter tagit fram. Han har rätt, så är det bara.
3. Ätligt talat är jag förvånad att tråden fått hålla på såhär länge, men det är redaktionens val (för någon av alla här inne lär ha anmält första inlägget som ett påhopp (jag gjorde dte dock inte)).
4. Ha en bra kväll allihopa (du med dePaul, ursäkta mitt inlägg m ditt alias))
Det kan bara finnas en sanning och därför ett rätt.
OK, Mats jag har inget, enkelt va. Mitt inlägg var mera en reaktiom på hela tråden och frågan. (och OK den var troligen lite barnslig)
Jag antar att du kanske syftar på mig.... Sen kan man ju alltid tycka att det finns två sidor av saker och ting - men det känns som att ett annat resonemang borde framstå som rätt ihåligt. Icke desto mindre kan jag dock förstå att säljaren, liksom några i den här tråden tycker att man kan se 28-kronorspåslaget som korrekt, och inte ett sätt att passa på att tjäna 28 kr bara för att man kan.
Säljaren förstod inte nyanser i min argumentation men väl själva grundfrågan. Plus att han var mycket medveten om vad han pysslade med. Han svarade med att använda grova ord och slutligen så struntade han i att svara över huvud taget.Jag antar att du kanske syftar på mig.
Jag tycker inte att påslaget är korrekt om man kommit överens om en enhetsfrakt på 55 kr. Däremot tycker jag det är konstigt att TS påtalade att säljaren "inte förstår svenska så väl" och samtidigt inte misstänker språkförbistringar. Mina ihåliga resonemang var rena spekulationer om varför det kan ha blivit som det blev, om säljaren inte var ute efter att lura till sig 28 spänn.