Grövelsjön turskidor påsk

Åker

upp dit imorgon och kanske kan ge bättre besked imorgon kväll eller så här i tråden.

Genomslagssnö är förstås jobbigt men uppe på kalfjället i gamla spår torde det vara rätt så åkbart. Kommer minusgrader någon morgon i veckan enligt SMHIs prognoser.

Thure

Almgren

Avstängd
Var uppe i Funäsområdet förra veckan. Uppe vid Kariknallen var det i princip oåkbart, men det är en utsatt punkt. ovanför Tänndalen var det bättre, snön fanns kvar men på många platser ett tunnt täcke. En del stora jokkar började gå upp.

Christian

Aktuellt

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Vinn två par handskar från Hestra!

Vi tävlar ut två härliga vinstpaket med två par handskar vardera: ett i juniorstorlek och ett par av Hestras populäraste skidhandske i vuxenstorlek.

Grattis Utsidan – en av Sveriges äldsta webbplatser har fyllt 30!

2025 fyllde Utsidan 30 år. I årets sista intervju pratar vi med grundaren Christer Lindh om hur sidan kom till, dess historia – och framtid. 10 kommentarer
Jag avstod i år, mest för att det varit lite för varmt på nätterna den sista tiden. Snö på kalfjället finns det säkert, men den börjar nog bli lite rutten...och att bara vara hänvisad till gamla spår kändes inte aktuellt för mig, jag brukar gå på tur med pulka och vill i alla fall kunna komma ner i Femundsmarka, om jag ska vara i Grövelsjöområdet.

...och med de temperaturer som har varit så är snön garanterat genomrutten i låglänt terräng, om den finns kvar.

Tror att kirunafjällen hade varit perfekt i år :), men tyvärr räckte inte tiden till för mig...

//J

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips