Gröna färgen (svart) på nytt Hilleberg Nallo

förbaskat kort var det också! jag skulle nog behöva vara 2-3 decimeter kortare för att inte nudda taket mot den väldigt sluttande fotändan...
 
Har länge funderat på att köpa ett Nallo 2 GT men tvekat på grund av den sluttande fotsidan. Är ganska lång (drygt 185 cm) så det kommer kanske inte att funka. Såg den "nya" gröna färgen på ett Nammatj och tycker den är för mörk.
 
Jag tycker det är snyggt (som jag skrev i den andra tråden). Om man väljer grönt för att inte synas tror jag att det här är en förbättring.
 
Har länge funderat på att köpa ett Nallo 2 GT men tvekat på grund av den sluttande fotsidan. Är ganska lång (drygt 185 cm) så det kommer kanske inte att funka. Såg den "nya" gröna färgen på ett Nammatj och tycker den är för mörk.

Jag är 1.88 lång. Ligger jag på diagonalen utan sovsäck på mig och huvudet snuddar i huvudändan så är det precis så att fötterna nuddar taket. Om det är acceptabelt eller inte får dig vet jag inte. Jag tycker det går att leva med som ett bra allroundtält
 
Har länge funderat på att köpa ett Nallo 2 GT men tvekat på grund av den sluttande fotsidan. Är ganska lång (drygt 185 cm) så det kommer kanske inte att funka. Såg den "nya" gröna färgen på ett Nammatj och tycker den är för mörk.


Personligen tycker jag den slutar för mkt för att jag ska kunna få plats med när jag har sovsäck. Eller rättare sagt under nätterna så kommer sovsäcken att ligga emot duken och bli blöt vid regnväder.

Min lösning blev att sälja Nallo 2GT och köpa ett Kaitum 2GT istället. Absolut inget jag ångrar. Lite extra vikt men mkt större både invändigt och tyvärr utvändigt. (ibland svårare att hitta tältplats)
 
Jag köpte ett Nammatj 3 GT. De var också svart. Mycket snyggt, de håller jag med om. Jag stod dock inte ut med att halva innertältet sluttade, känslan blev att tältet kändes för litet för att falla mig i smaken.
Jag bytte då tältet till Keron 3 GT. Nu är jag enormt nöjd.

Mitt råd. Byt ut de svarta till grönt. Jag har två skäl, tältet blir förmodligen varmare på sommaren än de gröna, den andra anledningen är att det blir lättare att sätta upp. Mitt svarta tält var bara en ända gröt av svart tältduk, ändå ville jag ha ett svart Keron tält, men fick ett grönt.

Nu så här i efterhand är jag glad för de. Det är mycket lättare att se de svart-markerade dividers som tältstängerna ska in i, mot den gröna tältduken. det är också snyggt, dock inte lika unikt :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
xstaystrayx Tält för Gröna bandet-vandring Bo och sova 5
Vintefjell Hilleberg nya gröna Bo och sova 13
Sarvi Finmaskigt myggnät, svart/grönt, i Sthlm Bo och sova 20

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...