Hillebergs bruna...förlåt "sand"

Tjenare "Outsiders"!
Är det någon som har erfarenheter eller funderingar kring Hillebergs tältfärg "Sand"?
När jag köpte ett Nallo för ett par år sedan hade jag uppe alla tre färgerna i butiken men slog till sist till på ett grönt(den nya mörka, trodde först att jag tag på en hemlig, militär, svart variant när jag halade fram det ur påsen...)
Nu börjar det bli dags att ersätta mitt enmanstält(Exped Vela 1 UL) och tänkte att kanske prova en annan färg. Rött går bort, jag vet att det särskilt vid ensamturer kan vara en säkerhetsgrej med en stark färg men jag känner mig på något sätt som en fluga på en vit vägg då(har varit ute med ett illgult TNF vid några tillfällen).
Så, den bruna färgen, är den något att ha? Vid mitt Nallotest tyckte jag den kändes klart ljusare än den gröna och det kan jag tycka är skönt i ett litet tält.
Tankar?

/Johan

Hej

Är själv ägare av brun Unna och är mycket nöjd. Vill du inte synas har du hittat rätt.
 
Sandfärgen är väldigt snygg och släpper igenom bra med ljus. Förmodligen bleks den färgen på ett snyggt sätt också, vilket man inte kan säga om grönt och i synnerhet rött =)
Mitt från början knallröda Soulo från 2009 smälter in allt bättre i naturen ;-) Jag kompletterade i somras med ett 10XP tarp (sand) för att få en större boyta men sålde det senare. Tyckte det blev för tidsödande att rigga.
Stockencamping.jpg
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.