Grejer till hela familjen

Hej!

Håller på att köpa på mig sovprylar till hela familjen och eftersom vi är ganska många tar jag tacksamt emot tips på bra grejer till bra pris.
Vi är 6 st varav två vuxna och 4 tonåringar som behöver liggunderlag, sovsäck, tältlösning eller hammock med tarp eller annan bra grej. Vill inte köpa det billigaste och sämsta men vill heller inte köpa grejer som inte går att sova i och som inte håller. Vilka märken och butiker rekommenderas?
Brukar någon friluftsbutik köra reaperiod?

Tack!

Slår ett slag för Urberg.. Tycker att dom levererar skaplig kvalitet till vettigt pris..

Alternativt kolla på xxl.. dom har en rea nu på outdoor prylar just nu..

Går att fynda Helsport tält billigt där med..

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Till vad, var och när skall ni använda utrustningen? Behov av lätta och mindre skrymmande tält och sovsäckar? Storlek på tält?

Personligen tycker jag bra liggunderlag är värt att investera i.

Låna, hyra eller köpa begagnat kan vara en lämplig början. Fritidsbanken har de såna grejor?

FB marketplace och facebookgrupper kan ha rätt stort utbud.

Thure

Hej!

Håller på att köpa på mig sovprylar till hela familjen och eftersom vi är ganska många tar jag tacksamt emot tips på bra grejer till bra pris.
Vi är 6 st varav två vuxna och 4 tonåringar som behöver liggunderlag, sovsäck, tältlösning eller hammock med tarp eller annan bra grej. Vill inte köpa det billigaste och sämsta men vill heller inte köpa grejer som inte går att sova i och som inte håller. Vilka märken och butiker rekommenderas?

Tack!
Hängmattor kan du göra själv. På https://www.hammockforums.net finns hur många beskrivningar som helst. Tyg köper du på extremtextil.de

3ful och Naturehike har helt ok, eller till och med bra, tält till mycket överkomliga priser, men det beror förstås på vad de ska användas till. Vintertältning på kalfjäll skulle jag inte utsätta dem för.

Pakklett.no eller https://collinsoutdoors.com/ är bra ställen att handla på (collins-sajten har några veckors leveranstid).

Sovsäckar säljs i mängder på Blocket och Tradera. Komforttemperatur på ca 0 grader är funkis i de flesta situationer.

Sedan är Bergfreunde.de outlet värd att kolla, både för sovsäckar och liggunderlag.

Köper du märkesgrejer begagnade kan du få tillbaka pengarna om du inte blir nöjd, andrahands- och tredjehandsvärde är typ samma.

Lycka till!

Hej!

Tack!

Tycker det är en bra fråga som borde kunna utvecklas till även kläder.
Men få en familj med på olika aktiviteter utan att man måste köpa nya saker för olika aktiviteter är en svår nöt. Vet inte hur många olika hjälmar vi har haft i familjen från ridning, klättring, långfärdsskridskor, slalom, cykling osv.

Slår ett slag för Urberg.. Tycker att dom levererar skaplig kvalitet till vettigt pris..

Alternativt kolla på xxl.. dom har en rea nu på outdoor prylar just nu..

Går att fynda Helsport tält billigt där med..

Lite tveksam till Urbergs kvalitet. Jag har haft uppblåsbara sittunderlag som pajade typ direkt

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips