Grannanrna tror att jag handlat på IKEA nästan varje dag

Finns det inget alternativ till IKEAs blå eller Biltemas vit/blå "flergångskassar", att bära paddeljacka, paddelhandskar och kapell å prylar i, när man går från bilen och in?
Det börjar ju bli pinsamt snart för alla vet ju att han "ja han handlar på ikea och biltema varje dag nästan". För han kommer alltid med "ikeas blå" eller "biltemas blåvita" på axeln.
Det är ju jävligt praktiskt att slänga lite fuktiga grejor i, å bära in skiten, nu på vintern när det torkar dåligt i bilen.
Å skulle man till äventyrs ha med torrdräkten åxå, så ser det ju ut som man storhandlat.

Men finns det inte nåt företag som har liknande grejor men i en annan färg????

Stadium har svarta i tyg men dom fick inte sälja såna. Det va bara för utlåning i butiken.
Å jag gillar inte vitt å jag gillar inte blått, så nåt måste göras.

-HJÄLP!!!!

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
ja dom är skitbra, men finns det ett lika bra alternaiv i nån anna färg så skulle det vara ännu bättre : )

en väska är ju värdelöst., för slänger man i ett blött neoprenkapell så blir ju väskan blöt och tar skitlång tid att torka.

jag har för mej att jag sett nån med nån vinröd typ ikeapåse. eller så har jag drömt det???

det här är faktiskt ett stort problem för mej : )

hemska tanke!!

men det tror jag väl ändå inte att nån skulle komma på såna tankar, när dom ser mej gå till bilen som alltid har en kajak på taket : )

jag har sett några stora kassar i annan färg, tror det stod "Big Bag" på dom...

fulla med sten och tegel, så dom verkade slitstarka (och rymliga!)

jag vet inte vilken affär dom kom ifrån...

thomas

Du kan gå till Enars så syr de upp ett par påsar åt dig i kolfibersegelduk. Kostar nog ett antal "lusentappar" men det är ändå billigt så du slipper bli stämplad av grannarna!

Sy själv, valfritt matierial, valfri färg, valfri storlek. Eller sy dit några egna stuvbitar i valfri färg och form på kassarna från IKEA/Biltema så får du egen design :)

Ikea

Det är ju kult med IKEA kassar, bryt inte den trenden. Är du paddlare med stolthet så fortsätt att bära IKEA kassar. Kanon, finns också en variant med dragkedja.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips